Godmorgon Fredag! 😃


Passar på att skriva när bebis & pappan sover... Jag vaknade av att vår lilla kille låg å lät å grejade, men han somnade sedan om när vi kom ned.. 😅 Schysst att väcka sin Mamma sen somna om själv lika snabbt 😂

(null)


Aja... Hur går det med en bebis i huset då? 😃

Å vad har hänt sen sist? 😃


Jo, vi har tyvärr får sluta amma... Känns faktiskt lite trist å jag har känt nån slags separationsångest redan, över det... 😕 Jag som, under graviditeten, först kände att jag inte ville amma alls... ångrade mig sedan när jag liksom växte in i tanken och när han väl Kom kändes det självklart. 🙂


Men för det första fick vi ingen bra start med amningen... 😔 Den kom nog inte igång ordentligt pga allt flängande till Falun, för lite lugna stunder där för att ta sig tid att amma och så... 🤕 å så orkade ju inte vår lilla älskling kämpa på då han både var för tidigt född & hade sitt korta tungband. 😕

Så nu sa iallafall bvc åt oss att lägga ned amningen. Bebis får kämpa för mycket för att få knappt nå bröstmjölk alls, jag sitter å pumpar mellan amningarna och får ut typ 20 ml fast jag sitter i 40 minuter å det ger mest en stress... 😕

Nu när man dock inte gör något sådant alls börjar brösten bli väldigt knöliga och spända, de värker å jag har huvudvärk... Ingen feber iallafall å hoppas på att slippa mjölkstockning. 😃


Vi har gått över helt på ersättning, för känsliga små magar... Vi hade en natt då vår älskling hade sååååå ont i magen 🤕😔😢 Han var hysteriskt ledsen större delen av natten, vred å vände sig hela natten och både han å jag grät.🤕 Han för att han hade ont å jag för att jag kände mig totalt värdelös som Mamma. 😢 Å pågrund av sömnbrist. 

Min stora älskling skickade ned mig på soffan för att jag skulle få ladda om å sova nån timme å så tog han Lilleman.❤️  


Dagen efter köpte vi Minifom-droppar å nu är vår bebis tillbaka till sitt lugna & gosiga jag igen 🥰 Så himla skönt för både honom å oss ❤️

(null)


Annars är detta en himla mysig å "snäll" unge. 😍 Han har ärvt sin mammas humör när han är hungrig i övrigt är Han lugn som en filbunke å vill gärna gosa å vara näääära oss, likväl som han kan ligga själv å vara nöjd med det 😃

(null)



På Måndag är han en hel månad & på ett sätt känns det som att han alltid varit hos oss och på ett annat som att vi var på förlossningen igår! Vart tog denna månad vägen liksom!? 😱❤️ 


Jag känner dock redan att jag gärna skulle göra om det här med en graviditet, en förlossning å en till bebis 🙈 Men i så fall med rätt förutsättningar, när denna lilla älskling kan knata lite själv och så där... 3 barn med helskötningsbehov är nog inte bara bara🤔🤭 

Å så blir det ju även lite praktiska lösningar då i så fall, för från å Med nu har våra barn varsitt rum... Å vi har inga möjligheter att bygga ett till, så då får de yngsta dela i slutändan å lite sånt... Ah det tar vi DÅ. Nu landar vi i NU 🥰😍



Det känns ärligt talat lite tomt å konstigt i mig (fast oerhört skönt förstås) , att jag inte håller på med massa hormoner i tablettform eller sprutform, inga kontroller på sjukhus hela tiden, inga resor till Falun eller Uppsala, inget spring hos barnmorskan eller spec. MVC. 

Det blir lite konstigt för den långa resan vi varit med om gör en tillslut till IVF. 🤔 Allt kretsar kring det i huvudet på en... Man BLIR liksom IVF 🤕🤕


Sen när vårt lilla ägg blev ett foster i magen kretsade allt kring graviditeten och jag var livrädd att det inte skulle gå hela vägen å jag liksom greppade kring den istället... 🤕


Nu är jag Mamma. ❤️

(null)


(null)


Nu är vår älskade lilla unge ute. 😍Jag är äntligen hormonfri & mig själv igen! 🙏

Känns helt underbart skönt (fast återigen lite konstigt) att vara det efter 4,5 år med olika konstanta hormonbehandlingar på något vis... Även under vårt år när vi pausade pågrund av att min kropp inte orkade, hade jag ändå några lättare hormonbehandlingar, men nu är jag bara JAG. 🙏😃 


Känns skönt att ha min blogg och skriva av mig faktiskt 😃😃

I övrigt har vi blivit klara med utbyggnaden och börjat inreda 😃 åkte till Bauhaus i Västerås för att köpa lampor å Herregud vilka fina sådana vi hittade 😃👏 Såå kul!! 😃

(null)


Vi har mest umgåtts med nära å kära & grannarna, druckit massor med kaffe och börjat landa i en familj på 4. 😃

Å så har vi hunnit ha bröllopsdag nummer 3 😍 Älskade älskade Älskling! Dig vill jag fira fler å fler bröllopsdagar med 🥰 Kan inte tänka mig en framtid utan att dela den med just Dig! ❤️

(null)


Nu ska jag å min stora älskling äta frukost 😃❤️


Ha en fin dag, Gott folk! 😃


Kommentera

Publiceras ej