Hej Kompisar! 😃


Dagarna tuffar på & att blogga är inget jag riktigt hinner med så mycket. 🤔 Tar det därför lite när jag känner att jag har tid, för att det är kul å utan stress eller press 😃

Just nu sover båda barnen här hemma & maten står i ugnen... Jag å älskling ska käka lite sen städa ur det sista i utbyggnaden, för imorgon vankas det slutmöte å sen får vi ta utbyggnaden i bruk & vårt hem är helt plötsligt dubbelt så stort 😃 

Äntligen, äntligen i mål!! 🙏


Som ni förstår så kom Milio till världen samtidigt som utbyggnaden var i slutfasen här... 😋 Något som gjort att älskling varit tvungen att dona å greja med den, trots pappaledighet och nykläckt bebis här hemma... 😕 Vi hade inget val & jobbade lite mot tiden - då det snart är semestertider. 😳 


Hade inte detta gjorts klart innan alla människor drar på semester så hade utbyggnaden fått stå orörd hela sommaren 😳🙁 Hade vi tagit den i bruk ändå så hade vi fått 50 000 kronor i böter...😳😳 Det är så det funkar, just för att folk inte ska flytta in grejer innan man slutbesiktat å kunnat kolla allt, så ingen kan komma med eventuella påpekanden sen när det är "för sent" liksom 🙂 


Jag har tyckt synd om min fina som har kämpat på med detta, trots "ledighet" och känt lite att han verkat stressad över det. 🤕❤️

Vi båda har dessutom nått en punkt där vi liksom "fått nog" och bara vill ha allt färdigt så vi kan flytta in å sen ha semester - innan det som är vattenskadat ska rivas och byggas nytt samt köket ska bytas å bli nytt. 

Man behöver landa ibland också faktiskt 🙂


Men helvete (rent ut sagt) vilket jobb  han och min svärfar gjort här hemma! De har verkligen gjort det med hjärtat & vårt hem är sååå fint 😍 Jag är sååå stolt över båda två! Lite extra över min fina fina man, som stått här i snöoväder å grävt för att vi skulle få en fin altan, donat så mycket med små detaljer för att få den där perfekta känslan - han har byggt VÅRAT hem! För OSS! Sin Familj 🙏❤️ 

Min Älskade, Älskade Make ❤️


Å apropå Min Make! 

Han var ju, som jag skrev tidigares, ett fantastiskt stöd under förlossningen. Han har alltid varit en fantastisk Pappa till Nellan och så där Men jag tycker han är en ännu mer fantastisk Man och Pappa nu sen Milio kom! ❤️ 

Varje natt när jag går upp för att amma Lilleman så frågar Älskling om han ska göra något, på nåt sätt kan hjälpa till och att jag bara ska säga till om han behövs. 🙏 Varje natt när Milio krånglar lite och spottar ut nappen för 4e gången och jag håller handen på honom och nattar om - så kommer en hand på min rygg eller axel, då älskling liksom stöttar mig... 🙏 Han erbjuder sig att vi ska byta plats i sängen så han kan ta den delen, om jag känner att jag behöver... Å imorse var jag så trött att jag var illamående och vimmelkantig. Då sa Han åt mig att ligga kvar å gick sen ned å tog två barn som behöver hjälp med allt - för att vara omtänksam och låta mig få ladda om lite.❤️

Sånna där saker är verkligen kärlek - på riktigt!😍❤️ Jag är så innerligt tacksam för alla små gester som blir så stora å viktiga ❤️ 

Han är sååå noga med att "ta sig tid" med båda barnen 😍

 Både morgonmys - när vi vaknat och kvällsmys- precis innan vi ska sova, är viktigt & en fantastisk rutin han & Milio redan skapat 🥰 

(null)


Alltså jag älskar verkligen ihjäl mig i dessa 3!!! Så mycket att det gör ont!! ❤️


Jag vill verkligen HYLLA den här Mannen! För att Han verkligen är allt (och lite till) som en Pappa ska vara!❤️ Här har Ni en äkta Pappa!!❤️ Å för mig som aldrig haft en riktig Pappa har det varit såååå viktigt att den jag skulle ha barn med i framtiden, skulle vara en bra Pappa. Här har vi en som är så mycket mer än det jag sett som "en riktig Pappa". 😍

Min Man, Pappan till Mina barn här hemma är verkligen något extra ordinärt! ❤️

(null)

MIN älskade, alldeles egna FAMILJ❤️



Jahapp... i övrigt är Milio över 2 veckor nu 😃 tiden springer fanimej iväg å jag börjar verkligen förstå "ta vara på tiden när barnen är små, för det säger bara swish!!" 

(null)


Känner lite så redan! Å nu när utbyggnaden är klar ska vi båda försöka njuta av semester, sommar å komma in i rutiner som en familj med 2 barn 😃❤️ 

(null)



Sen sist jag skrev har vi blivit utskrivna helt från Neonatalen, klippt det förkorta tungbandet på Lilleman och kommit igång bättre med amningen 😃 det är lite lurigt med en för tidigt född bebis - som helt enkelt inte orkar amma ordentligt... 😕 Han gick ju ned en del i vikt i början pga att han inte orkade amma och att tungbandet hindrade honom... 😔 

Då fick vi börja med special ersättning för prematura barn och amningen kom inte igång riktigt 😕 Här om dagen kände jag mig som  En dålig mamma som inte har så mycket att ge och att han inte orkar, men sen pumpas det å minsta lilla känns ändå som att det är bra - med lite pepp från BVC också😃👏


Han är mer infektionskänslig då han är liten, har det lite kämpigt med orken till att amma emellanåt och  det märks tydligt på honom om vi haft mycket besök, att han har svårt att slappna av å varva ned sen efteråt... 😕 Han blir då mer kinkig å vill vara ännu mer nära oss, sover sämre och är liksom orolig i sömnen med...  Det blir för mycket intryck enligt sköterskorna på Neo och vi försöker gå undan lite när vi har mycket besök. 😃

(null)

(null)

Jag å min kropp har återhämtat oss bra efter graviditeten & den läker bra 😃 känner mig faktiskt fräschare än jag förväntat mig 😃 å återigen så ska jag aldrig mer behandla min kropp så destruktivt som förut... Det är slut med svält å sånt... Tänk liksom: Först övervikt, sen operation & ätstörningar, farligt låg puls och dåligt tänk... Sen (tackvare älskling) ett bättre tänk, sunt ätande och graviditet 😃 Å nu detta... 😃 Vänster bild är från vecka 36+1 & den till höger är från imorse 😃

Kroppen - Du ÄR grym å jag ÄR tacksam för dig 🙏

(null)


Om en vecka är hans egentliga BF-datum 😃 tänk att det var just Honom vi väntat på i så många år! 😍 (null)


Tänk om vi, när det var som jobbigast, vetat att Han skulle komma tillslut 😃 Men som jag skrivit förut - jäklar vad starka och sammansvetsade vi blivit tackvare denna resa. 🙏

Å Han - Mammas lilla stora kärlek❤️

(null)


Herregud vad jag älskar ihjäl mig i honom!! 😍 Han är verkligen det bästa Vi gjort, det bästa jag någonsin har åstadkommit & åh! Han är så fin!! 

VÅRAN Bebispojke!! 😍🥰

Våran alldeles egna Milio Andreas Nord❤️

(null)




Kommentera

Publiceras ej