Hej Måndag!! 😃


Av någon anledning har det börjat bli en gång i veckan - uppdatering här... 😝 


Tror att det helt enkelt är för att jag njutit så förbannat över kvalitetstid med Mina Älsklingar, när båda var lediga torsdag & fredag - även veckan som var 😃👏


I TORSDAGS på Nationaldagen överraskade jag familjen med en Sommartårta 😃 Älskling nämnde dagen innan att många äter jordgubbstårta och faktiskt firar Nationaldagen... så jag slog till på min livs första egengjorda Pinocchiotårta 😃 Blev iallafall ganska nöjd för att vara första gången 😃

(null)



Nationaldagen var jävligt varm! 😃😝 Så vi spenderade en del tid på sjön 😃 Man är verkligen INTE alls så tålig för värmen när man är höggravid!!🙈 Jag mådde illa, kände mig svimfärdig emellanåt - trots att jag bäljade i mig både vatten och vätskeersättning under dagen... Men skuggan var inte dum emellanåt & att dra på lite med båten, för att få fläktandet var en räddning 😃👏


Vi packade med fika och åt tårtan på sjön... Det smakar liksom extra bra med mat & fika på sjön 🤩👌

(null)



På kvällen hade vi bästa grannarna här på besök för lite grillning och enkelt umgänge 😃 så skönt när vi har grannar som blivit våra riktiga vänner & man bara kan göra enkla spontana saker med samt vara sig själv med 😃



FREDAGEN innebar att både Älskling å Lillan var lediga med mig 😍 

(null)


Vi åkte återigen båt, myste på sjön och fikade lite med ena grannen innan Lillan skjutsades till sin mamma, för veckobyte. 🙂  


På kvällen åt vi pizza med min ena fina svägerska med karl. 😃 De hade fått lite barnvakt, så vi passade på, innan det blir fler kids att få ihop allt med 😃 Vi spelade spel och åkte sen  till en liten sväng och tittade mest på folk & förundrades över hur folk faktiskt blir när de druckit 😂😝 



LÖRDAGEN bjöd på fint väder & jag å älskling tog en välförtjänt sovmorgon, tog sen en promenad med vovven, packade i lite god dryck och frukt i en picknickkorg och begav oss ut på sjön 😃 La till i en vik och bara njöt i solen. 🙏 Lyssnade på bra musik, läste varsin tidning, solade och provplaskade lite med fötterna i sjön. 😃  

I Gladtjärn var det minsann faktiskt varmt i vattnet 😃👌 Kvällen spenderades med grannar och vi inmundigade årets första utemat på Hamnkrogen. Tittade sen åter på en fullsatt krog, där det är väldigt underhållande att se folk som hinkat i sig lite för mycket och ska deeptalka just då 😂😂


Igår, SÖNDAG, hade vi mest en slappdag 😃 Jag fick faktiskt prova på mitt livs första riktigt jobbiga förvärkar! 😳😬 

Vi åkte till stan för att handla lite Alvedon och försökte vila mycket men ett tag började jag överväga att ringa förlossningen då det både tröck-& värkte som fan i både rygg å mage och jag hade börjat få mer regelbundna sammandragningar i magen... 🤭 Men jag kröp upp i famnen på älskling, han masserade lite i svanken på mig och jag lyckades somna en stund mot honom, i soffan. 😃 Så mysigt att snosa å sova så där! Utan tvekan bästa stället jag vet & bästa stället som gör att jag slappnar av!! I hans famn! ❤️ 

(null)


Vi åkte sen till mina svärföräldrar för söndagsmiddag och sen hem och bara kurade vidare 🙏❤️



Idag MÅNDAG ska Jag till barnmorskan för att mäta magen, kolla vikten, ta blodtryck, kolla blodvärden och kolla läget med bebis 😃 spännande att höra om han fixerat sig eller ej... Tror nog ändå det, så konstig känsla som jag har nedåt i bäckenet. Det liksom ilar och sticker ordentligt mer eller mindre hela tiden & sånt kan tydligen vara ett tecken på att bebisen just fixerat sig😃


Idag har vi nått 90% av graviditeten och imorgon kliver vi in i vecka 37. 

(null)


Bebis kan alltså komma närsomhelst och jag är både galet förväntansfull och lite nervös 😃 är mest nervös för att inte veta riktigt när det är dags att åka in & åka in i onödan 😝 

(null)



I veckan ska jag å Älskling sätta i babyskyddet i bilen, så det är klart & så vaknas det ett besök på Kupolen för min del. Måste få lite fixat för både min del, dagis-avslutning för vår Lilla - som börjar lekis till hösten och studenten på fredag - för min kusin. 🙂

Tänker mig i övrigt en lugn vecka, med mycket vila och uppladdning inför förlossningen... Känner mig tröttare igen & mår lite knepigt i kroppen liksom... Så lyssnar på kroppen och tar dagen som den kommer ändå. 😃

Bedside-cribet är bäddat och redo för att skjutas mot vår säng, med en liten bebispojke liggandes där 😍

(null)


Ha en fin måndag gott folk!! 😃🌸

Kommentera

Publiceras ej