Hej Fredag!! 🌷


Så är vi i slutet av en intensiv vecka 🙂 Jag är ledig idag, jobbar i helgen också å sen är jag ledig på måndag igen 🙏


Kommer på mig själv med att längta mer å mer till maj å hemgång. 🙂


Mitt jobb är ett tung jobb när man inte är gravid å nu börjar det verkligen märkas ännu mer med mage, foglossning å en galen trötthet. 🙈  


Har låga blodvärden, som gör mig än mer trött å andfådd... Känner mig som jag väger 250 kilo när jag flåsar omkring emellanåt 😂🤪


Aja... Fokuserar på att bara ta en vecka i taget å hela tiden tänka "nu har vi klarat av ännu en vecka mot ledighet" 😃


Igår hade jag foglossning från helvetet och under storstädningen å dammsugningen grinade jag en skvätt... 😝🙈Älskling försökte få mig att sluta å konstaterar att jag är galet envis som ska ge mig fasen på att göra saker också... Men va fan 😜 Känns nästan löjligt att stå å gråta å ha ont av en sådan vardaglig sak som foglossning🙈


Idag lyssnar jag på kroppen å återhämtar mig 😃 Ligger nu på soffan och kollar på "Gift vid första ögonkastet", saknar redan min Make & ser fram emot eftermiddagen när Han slutat 😃❤️




I veckan köpte vi en ny bilstol åt Lillan 😃 

Fick hem den igår å premiärade den till dagis imorse 😃 Jäklar vad bra den blev!!! 😃👏 (null)


(null)



Känns sååå kul när vi investerar och köper nya, bra saker åt barnen 😃 Får ett lyckorus!! 😃❤️💙


Vecka 24 nu å bebis växer som ogräs... Han är mest livlig på kvällarna & emellanåt får jag en riktig kickspark inifrån 😃 Häftigt!!!😃

(null)



I övrigt fortsätter illamåendet om dagarna och jag har gett upp nu, jag kommer vara en av de som mår illa graviditeten ut å det försvann varken efter vecka 12, 18 eller 22 😂  


Jag har även börjat drömma mer å mer på nätterna... Har hittills inte varit så mycket om att jag föder en typ hundvalp eller elefantbebis eller så😂 Mer att älskling tappar intresset å drar med andra...

Måste vara massa hjärnspöken pågrund av hormoner som gör att jag har någon inre rädsla för att han ska göra det på riktigt. 😳🥺 



Min stora dröm i livet är faktiskt att stå här med sammanlagt 3 barn, år efter år, vårda kärleken & förhållandet och känna att vi klarat kriser, småbarnsår och för lite sömn. 😃 

Att vi fortsätter vara noga med VI-tid, små dejter på bio eller restaurang, hotellnätter med å utan barnen, skapar minnen å är noga med att bara hinna andas och kura i soffan en stund på kvällarna- bara vi två 🙏❤️  


Jag är verkligen så galet & djupt kär i Min Man & jag vill (& kan) inte tänka mig en framtid som jag inte delar med just honom... ❤️


Jag vill inte ha varannan vecka med alla barn - utan jag vill ha en trygg & kärleksfull familj, som är tillsammans jämt😃🙏❤️  

Vill ha Lillan mer här också ju! ❤️


Å för allt det här ska jag verkligen kämpa & jag ska aldrig stå där å säga "Vi gav upp för lätt..." ❤️ 


Tänker att allt ovanstående kanske startar tankar hos mina läsare också 😃 i alla artiklar om "Så överlever förhållandet småbarnsåren" står det typ alltid att man ska prata mycket, välja sina strider & tänka att man inte har ett problem sinsemellan egentligen å att sömnbrist gör så man tippar över ibland. 🙂


Jag tänker även Att Tid är viktigt (om det så är 20 minuter i soffan utan barnen) och att sova ihop utan barn precis mitt emellan från start, närhet och att visa varandra kärlek - är viktig. 😃❤️


Älskar ju ihjäl mig i denna människa & han GER mig pirr i magen ÄN 😍❤️


(null)



Hur tänker ni läsare & har Ni några knep som ni tagit till för att inte glida isär å "bara" vara mamma & pappa tillslut? 😃  Berätta!!! 😃😃


Ha en Fin fredag 😃🌷

Kommentera

Publiceras ej