Hej Lediga Måndag!! 


Så har jag klarat av ännu en jobbhelg å har bara två kvar nu innan jag går hem på havandeskapspenning 😍👏 för sista helgen jag jobbar är vi i Sälen, så där har jag lagt in om semester 😃😊  


Idag har jag övat på att vara hemma å ta det lugnt. 😃


 Började med sovmorgon till 7:30. 😃👏  Åt sen frukost i lugn och ro. Plockade lite hemma, dammsög och åkte fram på Ica för att handla veckans mat 😃


Sen kom Lina och lilla Lias hit på lunch och så körde vi soffhäng och väldigt mycket prat om livet som mamma, graviditet, förlossning å sånt. 😃

(null)


(null)


Tänk att idag har vi nått 60% av denna graviditet och Bebis har varit så sprallig i magen nu, både igår å idag, flera gånger om dagen 😃

(null)


Han hade full fart till å med inatt 🤭 Då var det inte lika skojigt 😂 Men det kanske är nu även den delen börjar 😃 


Tänk att vi går in i vecka 25 imorgon 😍✨


Nästa Måndag ska jag & älskling till barnmorskan för att höra bebis hjärtljud och lite sånt 😃😍 Så mysigt att han följer med och vi gör det tillsammans 😍🙏❤️


Igår var vi på 85-års kalas hos min lilla mormor och då fick hon sätta sin hand mot min mage och kände då en jättetydlig liten spark där inifrån 😍 Så stort att hon fick känna första sparken så där, på sin födelsedag å allt😃 Tänk att det var då 4 generationer som möttes! 😃


Imorse när jag vaknade kände jag mig väldigt stressad... 😕

Har varit det ett längre tag och har svårt att varva ned på lediga dagar och känner en hemsk inre stress...🙁 Dock har detta nu visat sig på blodprover också och det är ju inte så bra så blir jag nojig över hur det faktiskt påverkar Lilleman i magen. 

Började googla då också och blev rejält uppskrämd!! För långvarig stress under graviditet gör så att stresshormon utsöndras från mig till bebis. 🙁  


Å bebis kan då påverkas neurologiskt och man ökar risken för typ adhd, autism och kan även påverka så man får mycket sammandragningar å förlossningen startar för tidigt 😳😳 Var bra att jag började googla för detta gjorde att jag fick en riktigt rejäl tankeställare😳 JAG vill inte vara skyldig till att bebis mår dåligt där inne! 😕 


Å när jag märkt mer å mer på kroppen att jag har ganska mycket sammandragningar vissa dagar, har oregelbunden och väldigt snabb puls vissa dagar och känner mig så uppskruvad så är det dags att göra något åt det här!!!  Nu får det vara färdig-stressat! 🙁



Jag BLIR stressad över alla möten med Hab., kommunen, extra grejer på jobbet, MVC besök och massa jobb - om vart annat & jag vet att jag måste vara supernoga med VILA och återhämtning när det är ledig helg eller lediga dagar. 😕  Tror faktiskt inte att folk förstår hur mycket energi det faktiskt tar emellanåt när man flänger på habiliteringen å jobbar om vart annat hela tiden i perioder! 🙁 


Å jag längtar tills alla viktiga möten är över med kommunen och Hab å man bara kan punkta det å den sortens stress! 🙏 För jag funkar faktiskt tyvärr så att jag stressar upp mig över saker långt innan de ens är. 🙁 


Känner mig stressad över kommunmötet som är nästa måndag, fast det är en hel vecka bort. 😕 Behöver bli bättre på att ta en dag i taget helt enkelt 😃

Det ska bli ändring nu! 😃



Till något helt annat... För några dagar sen såg jag av en slump ett så fint namn som verkligen fastnat! 

Att det sen betyder "Efterlängtad Kärlek" gjorde det ännu finare, då vi väntat på denna lilla goding i över 4 år, när han kommer ut 😍

Behåller det lite för mig själv än men jag tror att både jag å älskling är överens om att det är riktigt fint å att vi båda kan tänka oss det 😍👏

Kul när vi helt plötsligt hittat ett som känns rätt & bra å inte som andra vi känt på som bara känts så där "njäää, det känns inte riktigt bra". 

Men som sagt... Vi behåller det lite för oss själva ett tag till, provar att säga det lite å känner på det 😃


Nu ska jag äta mellis med älskling, som precis slutat för dagen 😃❤️


Ciao!!✨

Kommentera

Publiceras ej