Halloj kompisar! 😃🌷


Det är torsdag, den 9 maj & jag är nu officiellt MAMMA-ledig!! 😳😱 JAG!!! Det är fanimej MIN tur att vara hemma och boa, dona och ladda inför bebis!😍🥰

Å DET sen då!😍 VÅÅÅÅRAN alldeles EGNA Bebis!😍❤️ Som kläcks om några veckor! Det är fanimej helt galet!! 😱😍❤️ Tanken ger mig lyckotårar & ett galet pirr i hela kroppen! 🙏


Tror det gick upp för mig här om dagen vilken sjujävla resa det varit i så många år...  Den längtan, smärtan när det inte gått bra längs vägen & NU händer det verkligen! Nu ÄR det så här!!! 😃😍

Vår alldeles egna lilla bebispojke växer som ogräs & hans Mamma med! 😂 I och för sig är det bara magen som växer, (tack och lov) men ändå 😃

Funderar på om magen kan bli så mycket högre nu eller ej... Känns som jag har hela bebis upptryckt i lungorna emellanåt 🙈   (null)


Men jag får verkligen nypa mig i armen, för att förstå att Detta händer på riktigt! 😃❤️

(null)



Det var heeelt rätt tid att gå hem från jobbet nu! 😃 Jag har varit galet trött och grinig, var enda dag efter jobbet, nu de senaste dagarna och det tycker jag känns så himla trist!😕 För så är jag faktiskt inte annars... 🙂

Känns skönt att få släppa jobbet och stress & press kring det. Nu är det bara fokus på oss i Familjen & Vårt hem 😃🙏❤️  Känner mig redan på bättre humör idag och efter en natt med ordentlig sömn känner jag mig mer som mig själv igen 😃 Det där är min svaga punkt - som jag måste jobba med... Sömnbrist gör mig groggy, lite lättretlig och jag behöver tänka på det... Man dör ju inte av sömnbrist och det är dags att vänja sig & ändå behålla humöret 😃 Det är fokus och mitt personliga mål nu 😃👏


Jahapp... Jag har redan dragit igång med pysslet här hemma 😃 Efter lämningen på dagis imorse åkte jag hem och började rensa på Nellans nuvarande rum - det som ska bli Lillebrors rum 😃 2 fulla säckar + 2 påsar med skräp (1 av dom var bara kläder efter henne i storlekar som är för små för henne) så nu ska det kastas skit 😃


Nästa helg blir det rummet målat & tapetserat i en grå-, fin tapet, som jag ska åka och köpa idag 😃 Sen om några veckor kan vi börja förbereda det rummet för Lilleman & Nellan får flytta ned i sitt stora, nya rum i utbyggnaden 😃👏 Jag längtar efter att få pyssla å dona i båda barnens rum & göra det mysigt och hemtrevligt åt dom på sina nya rum 🥰 Har börjat kolla lite efter inspiration och har lite idéer kring bådas rum 😃👏


Aja... I eftermiddag ska Fredde hjälpa mig & följa med för att hämta de nya utemöblerna vi ska ha på nya altanen 😃👏 Kul med nytt, stort bord, där vi får plats med många vänner, nu när vi får en sommar hemma med familj och just vänner😃 


Imorgon, Fredag, ska vi åka på röntgen på fm med Nellan, som har årskontroll på höfterna & sen ska hon till dagis för att sedan åka till sin mamma för en vecka där.🙂

Själv ska jag hem å skura ur lite skåp här hemma i vårt nyrensade kök & smådona. 😃 På kvällen ska vi gå på "Småstadsliv" med Fredde & grannen Thomas å på lördag åker vi till Stockholm med Fredde & Fie. 

Grabbarna ska utnyttja sina upplevelser "Stridsbåt 90" i skärgården och "Ölprovning" i Gamla stan 😃 Vi tjejer kör bil & ska gå på stan med deras kids.. Lite shopping, mat, fika och ta dagen lite som den kommer å som vi orkar med😃  Kul att åka iväg och göra något så där innan vi sen blir hemma inför bebis ankomst 😃


Nu ska jag fortsätta pyssla lite 😃 Ha en fin Dag, folks! 😃🌷


Kommentera

Publiceras ej