Hej Lördag! 😃


Vet ni vad? Nu är vi i mitten av vår vecka 31 & jag har jobbat sista hela veckan på jobbet 😃👏

(null)



Nu är det bara måndag, tisdag å onsdag kvar!!! 😱 Onsdag klockan 15 stämplar jag ut på över ett års ledighet! Heeelt galet men sååå skönt!! 😃😃


Blir rätt glest mellan inläggen här men jag har inte orkat eller haft lust... Vi är fortfarande i ett renoveringskaos, utredning kring Lillan och förberedelser inför särskolan, kontroller med henne hos var enda instans, LSS-utredning och bebis-förberedelser... 

Nu börjar dock saker och ting bli klart och landas... 😃


Utredningen hos Hab med alla instanser är klar, nu är det LSS-utredningen och rätten till assistans - som kommer suga musten ur oss... Men varje sak som blir klar och vi blir av med känns lättande 🙂

(null)



Allt mer här hemma blir klart & jag imponeras av min fina snickare som kämpar på och lever i det han även jobbar med!🙂  

Jag hade inte klarat det, då jag är en mer stressad person, som lätt hade stressat upp mig och velat köra typ dygnet runt för att bli klar & glömt när det faktiskt är jobbtid och ej... 🙊


Vi har fått klart altanen & nya möbler är inköpta och får hämtas till veckan som kommer 😃👏 

Drog till med ett stooort bord, med plats för 8 personer & fina 5-positionsstolar till det 😃👏 Härligt att kunna umgås med grannar, familj och vänner här hemma i sommar 😃


Jag längtar verkligen tills onsdag och utstämpling - för att kunna släppa mitt jobb och känna att jag kan fokusera bara på allt hemma och få ha det där bebis-boandet. 🙏


Känner mig än så länge lite snuvad på det, just för att vi bygger om och har saker överallt, så det inte har varit någon idé att dona med bebis alla saker och fått någon ordning. 🤔


Om typ 2 veckor får vi Lillemans blivande rum omtapetserat och målat, valde tapeter här om dagen i en grå nyans 😃 Satsar på enfärgade tapeter och sen inredning som passar en liten kille och som är enkelt att byta allt eftersom😃


Jag längtar även tills jag får göra det där mysiga som att bebis-bädda spjälsängen (som Lillan har nu tills hennes nya säng är på plats i hennes nya rum) & få dona även med sådant...😃

Som ni märker är det en liten inre stress här hos mig...😕  Det blir som sagt garanterat bättre redan från onsdag, när jag kan släppa mitt heltidsjobb och bara få ha heltid hemma med allt pyssel och alla kommande besök hos barnmorskan och med Lillan på sina grejer... Men återigen: Att få slippa EN sak som tar upp mycket av tiden i livet ska bli lättande 🙏

Är glad för att Min andra halva är den lugna av oss, som bara säger "vi hinner!!", "du behöver inte stressa över det!" Osv... Han får mig verkligen lugn och trygg jämt ❤️ Älskade❤️



Sen sist jag skrev har vi hunnit varit i Sälen, en helg också 😃 Kul med lite miljöombyte och att träffa vänner, men att vara nykter med alla andra som dricker, är egentligen inte så festligt 😂 Så det är skönt att det var nu en gång å sen räcker det så 😂😜 

(null)


Valborg har hunnit varit också... Å den spenderade vi med en av mina fina Svägerskor med familj. 😃 Mysig kväll med grillat och massa Prat 😃💕

(null)


Nästa Fredag ska vi se "Småstadsliv på krogen" i Ludvika & på Lördag ska vi till Stockholm över dagen för att Älskling & Fredde ska utnyttja sina "Upplevelser" att åka Stridsbåt 90 i skärgården & att gå på Ölprovning i Gamla Stan sen åker vi hem på kvällen igen 🙂


Sen gott folk, är vi klara med diverse små äventyr och blir hemma inför bebis ankomst 😃 Årets midsommar blir hemma - för omväxlingsskull också 😃 kul ändå att umgås med grannarna då 😃 


Nu ska jag dricka upp mitt morgonkaffe och kolla på Nyhetsmorgon 😃 



Ha en fin lördag 😃🌸

Kommentera

Publiceras ej