Hej Torsdag!! 😃🌸


Idag regnar det om vart annat... 😒


Jag har uppriktigt sagt riktigt tråkigt för tillfället, saknar Min Man lite så där extra idag och känner mig trött å lite risig på något vis... 😕 Tror det är vädret som gör det 😃


Igår var jag på första "Mamma-träffen" med några vänner bland annat från jobbet, som också precis fått eller ska få bebis snart 😃 Vi alla är hemma på havandeskapspenning och mammaledighet nu & det var trevligt att få ha den där stunden då alla fikar, språkar om barn och allt som hör dom å graviditeterna till 😃  

Känns sååå kul att det äntligen är Min tur med den där delen 😃👏


Vi ska nu försöka ses 1 gång i veckan, hemma hos varandra & sen när alla bebisar kommit blir det barnvagnspromenader och häng med barnen - så det blir som en liten "Mamma-& Barngrupp" som redan känner varandra och kan umgås så barnen får hänga när vi är Mammalediga med dom 😃 Kul!! 😃


Igår var jag även hos barnmorskan för att mäta magen, väga mig och ta prover. 🙂 Lilleman å magen växer, jag har dock gått ned över 1 kilo i vikt trots att jag äter oftare och mer

Matigt än jag gjort under hela tiden som gastric by pass opererad. 


Dock är det så ibland och vi skulle hålla lite extra koll på vikten bara 😃

Hade vääääldigt lågt blodtryck, men  lågt ligger jag jämt  - så heller det än att det sticker iväg uppåt - för då är det något lurt på gång. 🙂

Som IVF:are och gastric by pass opererad har man ju större risk för Havandeskapsförgiftning och nåt sånt vill jag då inte ha 😃

(null)


När jag var hos henne pratade vi om att det snart faktiskt är dags 😃 Bollade lite tankar kring förlossningen & livet efter den 😃 Spännande!! 


När vi skulle mäta magen fick jag en rejäl sammandragning... Den höll i sig i över 3 minuter & barnmorskan sa åt mig att jag måste dra ned på tempot och sluta köra på i 140 om dagarna... 🤔 Behöver lyssna mer på kroppen och vila mer emellanåt för att alla dessa starka sammandragningar visar på att det är lite mer än att kroppen "bara tränar inför förlossningen". 

Hon sa att det snarare kan bli en tidig födsel och att vi får spendera tid på Neonatalen med en nykläckt bebis, om jag inte drar ned på tempot. 😳🤔 Så nu lär jag ändra mitt beteende... 😃 


Jag har väldigt, väldigt mycket sammandragningar per dag & igår var de starkare och mer ihållande igen på kvällen... Vi hade grillat med bästa vännerna och bara tagit det lugnt... Men de där sammandragningarna blev mer tilltagande, släppte inte riktigt och tröck liksom nedåt... 

Vi kröp ned i sängs tidigt och det gav sig som tur var😃 


Idag har jag också sammandragningar men mer på samma sätt som de senaste veckorna & inte så där tryckande 😃   Å de är faktiskt färre jämfört med igår😃👏 

Jag lyssnar på kroppen, vilar mycket och slökollar faktiskt på film just nu😃


Var tvungen att ta tag i dammsugning och tvätt imorse, för att känna ett välbefinnande kring det inför helgen, men sen har jag bara vilat 😃 


Skulle faktiskt vilja spola fram tiden några veckor nu & dra igång hela den här upplevelsen med förlossning och allt nu...😃

Vill ha vår lilla pojke färdigjäst men längtar verkligen tills han är i Min och Älsklings famn & vi kan börja vårt nya kapitel, som 4 i familjen 😍


Försöker leva i nuet och njuta av allt men ibland är det svårt & jag vill gärna ha sommar, semester, massa massa familjetid och bara vara med Mina 3 hjärtan ❤️  


Längtar efter barnvagnspromenader, massa mys på altanen, långa semesterfrukostar med båda barnen hemma, två pyjamasungar och bara få vara i vår bubbla 😍 

Längtar även tills resten av släkten har semester å vi får umgås med Mina svägerskor, kusinerna få umgås och alla bara är lediga ihop! 😃💕


Ja gott folk... De dagar som Min snygga snickare (och min svärfar) inte är här hemma och snickrar, känns det faktiskt rätt så ensamt och när vädret är så här vill jag ju inte gärna ut å påta i trädgården heller 🤪 


Ge mig fredag nu å helg med Min Kärlek istället 😃👏


Imorgon är det ju Fredag & då ska jag faktiskt till jobbet för att greja lite på datorn och heja på mina kollegor sen jäklar är det VM i mys på Min Man, när han slutat! 😃❤️ 

Vill bara hoppa på honom och halvt pussa & krama ihjäl honom! 😍

Åh!! Som jag älskar ihjäl mig i den Mannen!! 😍 MIN Man!❤️

Mitt livs stora kärlek!!❤️

(null)


Honom ska jag kämpa tillsammans med, genom varje liten- eller stor motgång, genom sömnbrist och småbarnstider, genom precis allt!! 😍

För Honom, gott folk, honom släpper jag inte!! Han är verkligen min andra halva! ❤️ å det är återigen så jäkla häftigt att känna så stora å djupa känslor för en annan människa! 😍👏 Som bara blir större för varje år som går ihop!! 😍 Tänk att vi PÅBÖRJAT år nummer 5 ihop😍❤️ å den stora känslan att älska någon mer å mer för varje år och tillsammans utvecklas & aldrig tycka det känns trist eller "för vardagligt". Jag älskar vårt liv ihop 😍❤️

Å jag skulle aldrig byta bort det vi har för något annat i världen! 😃❤️

(null)


Jahapp... Idag levereras golvet till Lillemans rum 😃👏 Ska bli så kul sen när det är inlagt och jag får småpyssla där inne trots att Storasyster har kvar det rummet ett tag... Men just nu är allt mest ihopplockat bara för att det snart ska ut igen när golvet ska dit 😃 Mysigt att småpyssla där inne sen 😃👏


Nu ska jag strax värma på lite lunch & invänta Schenker som kommer med golvet 😃


Ha en Fin Torsdag gott folk, trots regnet 😃🌸 


(null)



Kommentera

Publiceras ej