Hej onsdag! 


Vi hostar på här hemma, jag å Lilleman... rosslar å hostar båda två...  i två nätter i rad har jag knappt sovit pga att jag inte kan sluta hosta å hacka... Provat ALLT å inhalerar mina astmamediciner så jag blir skakig likt ett löv i en höstvind... Vad Poetisk jag var nu 😁😂 


Aja... Musikhjälpen-veckan är igång och jag å min lilla Lussebulle  kollar lite på det i väntan på julkalendern 😃🎅🏼  

(null)


Älskar att följa julkalendern å man blir inte för gammal för den!! 😃👏 


På musikhjälpen är det just nu en ensam man, som står utanför den där glasburen, & dansar till musiken de spelar. 

Fy sjutton vad glad jag blir av att se att folk VÅGAR vara sig själva å göra sådant!!! 

Tänk om världen hade fler människor - som skiter i vad andra tycker å bara är sig själva!! 


Jag satsar på att bli så! 😃 


Har blivit mer å mer att jag inte tar massa skit längre... Jag tar saker med personer om något hänt, är inte rädd för konfrontationer å är nog bättre att uttrycka mig nu än förr... 


Är trött på folk som vänder kappan efter vinden... Folk som ena stunden snackar skit å nästa erbjuder hjälp... 🙄  

Jag är en sån som tror på att sanningen alltid kommer fram i slutändan, ofta vet jag mer än jag berättar - om något hänt å tror på karma 😃


Nä sånt där drama-dravel har jag fått nog av, är för gammal för å tänker sortera bort sånna där drama-skapnde-människor ur mitt liv, för att de tar för mycket energi 😃 


Jag och Min Lina, har varit så enda sen alltid... Vi har hängt ihop sen vi var 10 & 11 år å har på riktigt ALLTID varit raka mot varandra. Har vi tyckt något eller var oense så har vi alltid tagit det å varit raka och ärliga mot varandra. 

EN gång på alla dessa 18 år har vi varit osams, när vi var coola små 13 åringar... Sen aldrig någonsin mer 😃 Kanske just för att vi vågar säga ärligt vad vi tycker å tänker, aldrig ljuger eller pratar OM varandra utan MED varandra😃 


Från en sak till en annan blir jag fanimej mörkrädd när jag läser Aftonbladet om dagarna... 😳 


Skjutningar, våldtäkter och tjejer som försvinner å Mördas.  Killar som varit på fel plats vid fel tillfälle, fastnat i drogträsket, har fel umgänge - misshandlas å mördas för att man är skyldig någon nåt... Nä fy!! Vad fasen är vi påväg!!?? 😳🤕 


Som Mamma till en Son tänker jag redan nu på hur jag ska uppfostra honom... Han ska ha en fin syn på kvinnor, behandla alla sina medmänniskor väl, inte bli en mobbare, veta att alla är lika mycket värda (tror vi får mycket gratis där då hans storasyster har speciella behov) att alla får vara med, att man ska vara en god vän & man, stå upp för andra å sig själv & han ska veta hur älskad han är och att vi alltid, alltid finns här för honom. ❤️ 

(null)


Både Milio & Cornelia ska alltid våga säga sanningen och våga ringa om något hänt. 😃  


Vi hämtar honom mer än gärna när han varit på fest och det blivit "lite för mycket"... Det är alltid bättre att han då ringer än att han hamnar på fel ställen  - i rädsla för att ringa hem... 


Våra barn ska veta vad som är rätt å fel men alltid våga be om hjälp - när det inte blev som han tänkte sig... 🙂 För den tiden kommer... Alla har vi varit där... 

Tonårstiden när man ska prova alkohol, ta reda på vem man är osv. 


Jag ska lära både honom å hans syster att ljuga - är något av det fulaste man kan göra, för det anser jag själv. 🙂  


Jag HATAR lögner och är för att man alltid alltid säger sanningen, hur jäkligt det än är, för då kommer allt fram på en gång å man kan göra något åt det... Hjälpas åt, förlåta , gå vidare... 😃


Att bli Mamma är något av det största och finaste jag blivit MEN även den största utmaningen. Nu är det upp till Mig & Älskling att uppfostra och göra "ordentliga människor" av våra ungar. 

Å det uppdraget ska vi verkligen lyckas med 😃❤️

(null)


Nu ska jag dammsuga, när Lilleman leker lite med sina saker och innan julkalendern börjar 😃


Ha en fin dag folks!!! 

Kommentera

Publiceras ej