Hej gott folk! 

(null)


Nu var det verkligen sååå länge sen... Har ärligt talat inte haft tid till att skriva 😃 


Men nu är vi i princip i mål med vår renovering. Elektrikern ska göra klart i köket i veckan 


Å idag kommer rörmokaren & ska koppla in diverse i badrummet. Sen jävlar 😍👏 


Bjuder på en liten smygbild hur det ser ut nu... då är det som sagt inte helt klart än... 😃

(null)


Har tyvärr inte tagit någon riktig "före-bild" på köket 😕

Har bara dessa rivningsbilder 😃

(null)


(null)


Om en vecka (den 15/10) är det ett år sen Milio flyttade in i min mage!!! Herregud vad snabbt det gått 😳😳❤️

Tänk att han då bara var en liten mikroskopisk prick 😍 


Samma datum blir han 4 månader också 😃🥰 

(null)



Så datum 15 är verkligen vårt lyckotal 🍀 🥰❤️

Men kolla liksom huuuuur liiiiiten han var 😍 (null)


(null)


Vår lilla gosing är ju känslig mot mjölkprotein, så förra veckan var jag och han till falulasarett för att få en liten utbildning i mjölkfri-kost 😃 är en hel djungel av olika märkningar och det var en bra info och vi fick även enkla papper för att snabbt kunna ta reda på om ett livsmedel är mjölkfritt eller ej. 


Nu får han börja smaka en liten dutt från våra tallrikar med ex sås, ketchup å sånna saker. För att få nya smakupplevelser 😃


Sen när han är 6 månader ska vi göra en provokation där man ger honom lite vanlig ersättning blandat med hans mjölkfria, för att se hur han reagerar. Är nästan nervös redan, då jag vet hur han mådde då innan han fick mjölkfritt. Men hoppas för allt i världen att han tål det, för hans egen skull 😃 Vi skulle nog kunna lösa det enkelt hemma, då det finns många alternativ för alla veganer nu för tiden å då innehåller de sakerna inte någon mjölk alls 😃 Men tänk bara när han ska äta hos en kompis, gå på kalas osv. Nej vi håller tummarna 😃🙏 


De tror att hans tarmar inte var färdigutvecklade då han är för tidigt född, så de kanske har kommit igen och det har vuxit bort 😃  


Men nu när vi ska börja med smakupplevelser innebär det att det måste finnas mjölkfria alternativ att smaka också... 

Så från å med nu tänker jag börja göra helt mjölkfria såser till mig, så han får smaka av mig. Även köpa hem bra mellis-produkter , likt yoghurt, som han kan smaka av 😃 Jag tycker det är intressant och kul med livsmedel, är inte rädd för att testa andra alternativ och gör allt för att min lilla älskling ska få prova 😃❤️


Jag är laktosintolerant, blir dålig av socker och kolhydrater å 

Älskling är känslig mot laktos, så alternativa saker här hemma är inget konstigt 😃


Jag äter mest olika sorters salladsalternativ till mitt protein och gör egna dressingar å såser 😃


Ibland är jag lite sugen på att läsa till dietist... väldigt ofta vill jag fortfarande bli barnmorska - dock jobba i Falun och det funkar inte för oss med småbarn å ibland vill jag plugga klart min påbörjade utbildning till sjuksköterska. 😋😆 

Hade jag haft lite mer matte- & fysikhuvud - hade jag nog velat bli läkare till å med. 😃


Är iallafall säker på att jag vill fortsätta inom vården på något sätt 😃 


Ja ja...  Just nu sitter jag och försöker få till en spontan tripp till Ullared med min mamma. 

Barnen behöver kläder, vinterkläder å det är även ett fantastiskt tillfälle att köpa alla julklappar. 


Inredning till vårt fina hem och lite nytt till oss vuxna behövs också. 


Så då ska jag minsann dit! Är bara lite att lösa, så älskling kan va hemma med Lilleman & så Nellan inte är här hemma, så det blir lite lättare med bara en unge hemma 😃 


Lättare tänkt än utfört - men med lite planering här så 😃😁😉


Nu vaknar snart mitt lilla hjärta och jag ska gå upp å snosa på honom!😍 


(null)


Från och med nu ska jag uppdatera mer 😃 


(null)



Ha en fin dag folks 😃😃

2 kommentarer

Anna S

09 Oct 2019 13:36

Jag kan verkligen rekommendera ett besök till Ullared. jag har så gott som köpt alla julklappar å kan bara se fram emot en jul utan stress. 😊 å det låter bra att du ska uppdatera mer tycker jag. 😊kramkram

Anna S

09 Oct 2019 13:36

Jag kan verkligen rekommendera ett besök till Ullared. jag har så gott som köpt alla julklappar å kan bara se fram emot en jul utan stress. 😊 å det låter bra att du ska uppdatera mer tycker jag. 😊kramkram

Kommentera

Publiceras ej