Godmorgon onsdag!! 

(null)


Hoppas ni haft en okej vecka trots detta trista regnväder!! 😃



I helgen var vi till Borlänge och köpte lite småpyssel hem hit. Vi gjorde god mat, fikade med en av mina fina svägerskor med familj och bakade bullar 😃 Mysigt med bakning och doften som spred sig i huset var så hemtrevlig 😍  (null)


I måndags var som sagt Jag, Milio och min mamma till Örebro. 


Träffade en ortoped som klämde och kände, konstaterade att jag opererat mitt knä- samt tömt det på vätska och fått injektioner med kortison, ett flertal gånger utan resultat. 


Denna gång tog vi blod från mig, det centrifugerades sedan för att få ut blodplasman, som sedan sprutades in i knälederna. 


Men i övrigt fick jag rätt trista besked.  Han sa att mitt knä är väldigt utslitet och skadat. 

Det går inte att göra mer och nu har vi kommit dit att det enda alternativet är att byta knälederna. DOCK är jag för ung för det, så nu står vi här i ett slags dött lopp... Jag får nu vänta några år till, då det inte är nån idé att göra en sådan stor operation i knät nu. De håller nämligen inte så många år om man tänker på att jag är bara snart 29 år. 

Det innebär att jag skulle behöva göra om detta fler gånger och det går inte... 


Doktorn kände även igenom andra leder och frågade om jag har ont i höftleder och rygg... Svarade solklart ja på båda frågorna & så sa han att han tycker att jag måste ta kontakt med Reumatologen igen och att han är nästan 100 på att min reumatism är tillbaka och börjat inflammerat fler leder nu igen... 

FAN! Förra gången gick det snabbt... Började i höger knä sedan hade jag snabbt inflammation i de flesta lederna. Till å med käklederna blev inflammerade och sprutade med kortison då... 

Ah, har ju på sätt och vis känt på mig det, då jag börjat ha mer värk i vissa leder och är mer stel på morgonen... 

Får väl köra detta race igen då. 

Vägrar dock cellgifter igen. 

De har förstört tillräckligt redan. 😔 


Doktorn sa även flera gånger att jag bör byta yrke. Att min kropp inte orkar det tunga jobb jag har och att det bara kommer skynda på förslitningarna i lederna... 

Så jag funderar ännu mer på vad jag "ska bli när jag blir stor". 🤔



Idag var tanken att jag skulle åkt till Uppsala, för läkarbesök och efterkontroller. Dock blev det avbokat sent igår eftermiddag... 😕 Doktorn jag skulle träffa var tvungen att vabba idag och ingen annan doktor kunde ta över. 

Så den nya tiden blev 15 November. Om en månad... Håller tummarna för att vi slipper se några större cystor där och då. 

Men det tar vi DÅ. 🙂 Ett i taget... 


Igår blev vår lilla älskling 4 månader & det firade han med att sova endast 40 minuter på

HELA dagen 😳🤦🏼‍♀️ En övertrött Milio är INTE enkel att få att varva ned 🙊🤦🏼‍♀️ 21,30 slocknade ungen å sov sen till 6,50 imorse. 


Å jag var totalt jäkla slut efter att han varit ömsom glad, ömsom känslig å ledsen till överrätt å skitförbannad hela dagen... 😅  

Men idag är allt glömt och vi tar nya tag 😃💪

(null)


Snart kommer elektrikern och gör klart i köket & då är vårt kök sen helt klart 😃👏 


Jag känner mig trött å seg men tror att det är detta väder som gör att man blir energilös... 😋 Vill bara fika och kolla på film typ 😂 Men överväger faktiskt en promenad med Lilleman i vagnen å regnskydd på... Om det inte hällregnar 😃  Får se hur vi gör 😃


Ha en fin Lill-lördag, trots regnet 😃

(null)


Kommentera

Publiceras ej