Hejsan hoppsan!! 


Så var det onsdag & mitt i veckan igen... 🙂 

Här hemma har vi lite sjukstuga 😕 igår kväll var vi båda nästan sjukligt trötta, älskling frös som bara den och senare på natten var han varm som en kamin 😕 tjenare 39 graders feber och förkylning!! 

Sjukvårdspersonal som jag är stuvade jag mig upp för att hämta febernedsättande, hostdämpande osv. Vet att man helst ska låta febern vara men han var verkligen brännhet hela han & jag litar inte riktigt på den gamla dåliga termometern! Tror bannemej det var mer än 39 grader...  Ompyssling även nattetid här!! 🙂 Mitt hjärta! ❤

Envis som han är petade han sig iväg till jobbet iallafall... 

jobbskadad som jag är såg jag alla möjliga senarion framför mig som följd till det!! 

Men han kom hem, blek, trött å hängig efter en hel dag på jobbet... ❤

Jag hade laddat upp med ett förkylningskit & ny termometer här hemma iallafall 😃

Vi båda hade svårt att somna om inatt så sovkontot skriker minus just nu... 😕

På eftermiddagen kände jag mig allt mer hängig å hade så ont i huvudet när jag var på jobbet...😕  tog en temp i örat som visade 38 graders feber... inte konstigt om jag kände mig risig då... två alvedon å en Ipren på det 🙂 

När jag kom hem gick jag iallafall med vovven, dammsög å bäddade mysigt på soffan åt älskling tills han kom hem... ❤

Jag fixade mellis och han kurade ned sig när han väl var hemma... 🙂 

Jag åkte och tankade vår jobbar-bil som han har varje dag till jobbet 😃 för att han skulle slippa åka tidigare för att göra det imorgon 🙂

Handlade lite soppa och färska ostfrallor till kvällsmat också  🙂 


Älskling somnade nedbäddad med täcke och kudde i soffan & har nog sovit sen typ 17,15. 🙂❤ 

Jag har precis snott ihop lite Matdosor åt oss tills imorgon och nu ska jag duscha... 🙂

Sen ska jag väcka min kärlek och se till så han får i sig lite kvällsmat innan han får sova vidare...❤ vila & sova är den bästa medicinen mot förkylning!! Så är det faktiskt 🙂

Tänker så här: Jag är den som mår någorlunda bra och är friskast av oss... då pysslar jag om honom & han behöver bara ligga just nedbäddad å inte lyfta ett finger här hemma 😃

 Här framöver när jag kommer vara trött & hängig kommer han göra lika för mig... 

Det vet jag 😘❤ 

 å det är ju så här det ska vara 😃❤


Kommentera

Publiceras ej