Hej Torsdag!! 😃


Idag är jag ledig & unnar mig kvalitetstid med... MIG SJÄLV! 😃 

Har sovit dåligt inatt då Lillan vaknat å stökat lite... Hon ville sova när vi skulle kliva upp - å det ville verkligen jag med 😝 Men vi fick en bra morgon ändå 😃

Jag började min dag med lämning på dagis (träning med special-pedagoger) för Lillan - därav dagis trots ledighet för mig. 🙂  Lillan var glad när hon kom till dagis å tröttheten var som bortblåst 😃

Jag åkte förbi bageriet som har alldeles färskt bröd, köpte med mig frallor och åkte till min mormor & morfar som är över 80 barre 😃 

De är fortfarande absolut trygghet för mig! Har alltid varit å kommer alltid att vara. 

Dessa två människor är sånna som jag alltid litat på. Vuxna som alltid alltid funnits där 💕 

Jag är såååå rädd om dom två & tar verkligen vara på dom, försöker hjälpa så gott jag kan och finnas där för dom som de alltid funnits för mig. 🙏

Dom är kloka min mormor & morfar. 😃
Jag har alltid vågat prata med dom om problem och de har aldrig någonsin dömt mig, mer gett mig råd och lett in mig på rätta riktningar. 


Vi bodde grannar under min uppväxt men jag sov ofta där, även när mina föräldrar var hemma. 

Ibland saknar jag det där!! 

Att sitta i pyjamas med dom i samma rum, titta på tv, äta kvällsmackan ihop (för man ska aldrig sova på tom mage, sa dom jämt när jag var liten) 😃✌️

Vi spelade alltid bingo ihop på helgerna - med riktiga "dutt-pennor" å det gillade jag. 🙂



Idag fotade jag det nybakade brödet (ja, jag erkänner att det var i syfte att instagramma och lägga upp här) och mormor hängde över min axel å säger:

 "ska du lägga upp bilden på det där nätet!?"
  
Jag: "ja... Vadåra?" 

Mormor: "Vänta!!! Då tar vi en silverbricka istället!!" 😂👏 

Hon har förstått det där med tjusiga och arrangerade  bilder trots hennes 83-åriga ålder 😂👍

Nu sitter jag hos frisören, 💇🏻 har klippt håret i en axellång frisyr, tunnat ur min tjocka lugg - så känslan av cockerspaniel-öron har försvunnit 🐶

Imorgon ska vi kasta i nån slinga tejp-löshår i luggen för att få samma längd som övriga håret och då en väldigt tjusig - Classy känsla 😃💁🏻 
Den känslan gillar jag! Å det passar mitt vuxna Jag liksom... 😃

 Det som är bra med tejp-löshår är att det inte sliter på håret och  Det tar dessutom typ bara 30 minuter att sätta i det å klippa in det i mitt hår 😃👌


Älskar att min man tycker jag passar så bra i axellångt hår också 😃😍 att han ser sånt 👏❤️

Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe här och sen vi skölja ur bottenfärgen så min utväxt blir ett minne blott 😃👍

Bild kommer sen 😃

Hoppas ni får en fin dag i solen 😃😃

Kommentera

Publiceras ej