Hej!! 


Idag har jag varit trött som ett as... sovit dåligt pågrund av gårdagen... 😔


Jag fick nämligen ett av de värsta jävla beskeden i hela mitt liv... 😔😭

Min allra finaste stora lilla morfar har cancer i större delen av kroppen...😭 han har två större tumörer i ljumskarna, metastaser i levern, njurarna, binjurarna, på lungorna, på hjärtat, aortan, på fler större blodkärl och så hans hudcancer... två olika cancersorter har han... 
En av dessa är väldigt aggressiv och i snitt överlever man i 6 månader från diagnostisering... 😔😭
Hans hudcancer är känd för att ge metastaser även i hjärnan... det enda som inte är röntgat på honom, men det får vara så. 💕

När jag fick smset idag av mamma om hur det gått hos doktorn gick en del av mig sönder...😔😢

 En av de allra viktigaste människorna i mitt liv, som alltid funnits där, är just min morfar. 😢
Jag har vuxit upp med min mormor å morfar... De är så viktiga å så fruktansvärt älskade av mig! 💕 

Jag ringde igår på kvällen å pratade lite med honom... Kände mig mest dum i telefonen, lite oförskämd för att jag grejade med annat samtidigt, höll på att börja gråta honom i örat å konstaterade att på fredag - då äter vi frukost ihop 💕 Jag längtar tills dess. 
Vill bara krama om dom båda, finnas där. 😔🙏💕

Jag var förbi dit en sväng efter jobbet... De hade då fått ett blombud som jag skickat från Mig, Älskling å Lillan... 
Båda grät 😕💕 Morfar kramade om mig på ett sätt han aldrig gjort förr... Hårt och innerligt, som att han inte riktigt ville släppa... Att höra långa trygga morfar snyfta å se tårar falla från hans kinder gjorde så oerhört ont i mig 😔 Fy fan vad jag tycker synd om honom 😔💔

Han som tidigare aldrig pratat känslor ville idag dela med sig av sina tankar... Han pratade om hur han ville ha det den allra sista tiden, att han hade ångest, han ville inte ha en enda livsuppehållande maskin & hoppades det ska gå snabbt på slutet. Jag respekterar honom & förstår honom...😔 Det jag dagligen ser på mitt jobb, hur cancer får folk att tyna bort, ha fruktansvärd dödsångest och att se alla lida är hemskt! Ännu värre är att veta att morfar ska gå samma väg... 😭💔
Ska se till att smärta å oro inte ska finnas... prata, klappa, lugna, palliativa mediciner, rubbet! 🙏💕
Kan inte hjälpa det men har själv ångest över allt det här... Palliativa patienter hamnar typ jämt hos oss på mitt Jobb... Blir alldeles nervös i förväg. 

Jag påpekade tydligt att jag finns... Å att vi gör det här tillsammans 🙏💕

Nu lever vi, en dag i taget, jag tänker inte sluta planera saker med dom heller... 

Som sagt, först ut är fredags-frukost tidigt på morgonen 💕


Cancer - Jag fucking hatar dig så in i helvete jävla mycket!!! C

3 kommentarer

Anna S

16 Aug 2017 21:34

Sandra LH

17 Aug 2017 06:55

Jag blir så tagen av din text! Min fina fina vän ❤ jag finns om du behöver prata! Kom alltid ihåg det!

Sofie

17 Aug 2017 07:29

❤️

Kommentera

Publiceras ej