Att plugga eller att inte plugga - det är frågan? 


Jag sökte ju Sjuksköterskeprogrammet till hösten. Har gjort 1,5 år av 3 redan och var lite inne på att återuppta studierna igen... 🙂

Jag sökte mest för att det "kunde va kul att se om jag ens kommer in".

 Tammefan får jag väl "Du är ANTAGEN" som
Svar!!! 😳

 Andra av mina vänner å bekanta vrålade "jaaaa", jag vrålade "neeeej!!!" För det var inget jag räknat med och/eller planerat för egentligen. 🤦🏻‍♀️

Så nu då? Den 28/7 ska jag ha bestämt mig för om jag vill studera klart eller ej... 😳

Just nu sitter jag som 16-åring och frågar mig själv "vad vill jag bli när jag blir stor??" 😳 

Vill jag det här?? Vill jag det nu?Vill jag ta en paus från Ivf? Vill jag plugga kvällar, helger, dagar? Vill jag åka 1-3 gånger i veckan för obligatoriska träffar i Falun på högskolan? Vill jag ha 15 veckors praktik i Falun & pendla 16 mil varje dag, då jag jobbar i Ludvika å inte får göra praktiken där?? 
Vill jag jobba alla lov?

Vill jag ta tjänstledigt från min fasta tjänst? Vill jag sänka inkomsten med flera tusen i månaden? Vill jag använda varje månads extra-inkomst efter min pappa för att skarva i CSN-lånet? Vill jag göra så att vi inte kan spara så mycket per månad? 

Herregud!! 😳 Idag ska jag ta mig en rejäl funderare på allt å ikväll ska jag ha bestämt
Mig tänker jag. 

För jag blir oerhört stressad av allt velande i mitt eget huvud. 😳😱

Ha en Fin onsdag gott folk! 

(Vår misse står för dagens bild)

2 kommentarer

Louise Hedblom

23 Jul 2017 17:07

Jag sökte också studier till hösten och fick reservplats 3 i min urvalsgrupp. Jag som har drömt om att bli dietist i 10 år tackade ja och nu väntar jag på antagningsbeskedet från urval 2 som kommer 3/8. Hoppas!

Svar: Spännande!!! 😃 håller verkligen tummarna för dig 😃
frunord.blogg.se

Louise Hedblom

03 Aug 2017 21:26

JAG KOM IN! I mitten av augusti flyttar jag till Göteborg ^_^ Du kan följa min resa i min nya blogg.

Kommentera

Publiceras ej