God kväll (Eller natt)!! 

Klockan är 00,45 och jag är den enda som är vaken här hemma 😃

Jag sitter uppkrupen på bänken i köket och hör musiken från "Bryggan" - utestället i hamnen här intill... 😃 Känns lite busigt att sitta här alldeles ensam och bara lyssna... 😃

Tidigare ikväll var vi till "Bryggan" och åt middag med våra bästa vänner och alla barn 😃 var såååå gott & mysigt att sitta där 😃

När vi satt där kikade jag mot vårt håll å tänkte "bakom denna udde BOR vi! Vi har en sån här utsikt över sjön varje dag!"😃 Är så tacksam för det!! 😃😃🙏

Efter middagen stoppade vi Lillan i säng... Hon var jättetrött & somnade direkt🙂🙂 

Sedan smög vi ned till vår altan med varsitt glas "gott att dricka", satt där med lite skön musik från mobilen och sippade 😃 Vi pratade om allt mellan himmel & jord och bara myste 😃 Tittade självklart till Lillan med jämna mellanrum!! 😃💕

Ena grannen kom förbi på en öl och vi pratade lite med honom om allt möjligt å 😃 Gillar när man börjar komma närmre- & lära känna grannarna här i vår lilla by... 😃😃


Jag och älskling är lite olika på det sättet... Han är lite mer tillbakadragen och jag är mer framåt. 

Jag pratar på med allt och alla & är enkel som person, en fördel i mitt yrke... 😃 

Älskling är lite mer så där "man ska inte vara till besvär eller störa andra" och väntar nog lite på att andra tar kontakt med honom - då pratar han på han med 😃 Det är absolut inget fel i det!! Vi kompletterar varandra så bra!! 😃😃 Han bromsar mig ibland å jag pushar på honom ibland 😃👌

Det känns så kul nu när vi verkligen börjar få en relation med flera av våra grannar, som är riktigt riktigt roliga & trevliga att umgås med 😃

 Grannen idag, Tomas, erkände att han var lite som älskling till sättet & att han varit rädd för att bjuda in oss, med rädsla för att vi skulle säga nej. 🙂 slarven!! 

Nu konstaterade vi att vi gärna umgås och kommer dit vid inbjudan, så grillning står på schemat där 😃👍 

Bor ju som sagt i en liten by, med väldigt få året-runt-boenden, så det är kul när man får den relationen till grannarna, att man kan kika förbi på en öl, en snabb kopp kaffe eller bara lite prat 😃😃👌

Nu ska jag krypa i säng å snosa på Min älskade Man! 😃💕

Dagens bilder är från ikväll, från altanen 😃😃

Natti natti gott folk!!! 

P.S!! Vilken härlig känsla det är att vara pirrigt kär i sin MAN, trots att man börjar komma upp i några år tillsammans nu! 😍 Helt fantastiskt!! 😍❤️

Kommentera

Publiceras ej