Hej Öhm... onsdag!? 

Har knappt koll på dagarna just nu 😂 festligt när mina patienter på typ 80+ frågar mig vad det är för dag & jag är nästan värre än dom i vilken dag det faktiskt är 🤣😋

Dagarna går i ett på jobbet just nu... Kommer hem å är fanimej slutkörd... Funderar på om det är pågrund av ovana eller om det faktiskt är så att det är så jävla mycket mer just för tillfället på jobbet!? 😕 

 Skulle så gärna vilja ha en stegmätare å faktiskt se hur mycket jag går nu om dagarna egentligen!!?? 🙄 Det går i ett kör från strax innan 7 på morgonen tills dess att det är dags att gå hem... 🤔 Hur ska man liksom ha fördela energin så man är pigg, glad å har ork med sig hem också?? 😕 

Diskuterade just detta med ett par kollegor idag å alla sa samma; "Det ÄR mycket, det ÄR stressigt, att jobba 100% på vårt jobb är nästan som att flytta in på jobbet å så träffa sin familj i sitt typ andra hem - hemma..." å alla säger samma sak: "Det vore skönt om man kom hem och var pigg, glad och hade ork sen efter jobbet också!!" 😳 Detta betyder väl ändå att fler å fler börjar få nog nu!!?? Ständigt för lite personal, jobba dubbla skift, kvällar, helger å extrapass, extra nätter, storhelger, röda dagar, lov... Ja, så här går det runt i ett ekorrhjul å man försummar liksom familjerna på nåt sätt 🤔😕 Så vill iallafall inte JAG fortsätta!! Därför har jag lite hemliga projekt i åtanke... 




Idag har jag även funderat på det här med hur snabbt livet kan ändras! Jag ser det dagligen i mitt yrke... Från ena dagen när en människa varit fullt frisk tills dagen efter när man ex fått en massiv hjärnblödning och alla anhöriga säger "han/hon var ju helt bra igår!!??" 😕 


Livet är så himla skört!! 😕

Å är det inte lite så att Vi så ofta tar livet och relationer med människor för givet!? 🤔
Man bara förväntar sig att ens nära & kära ska veta hur mycket de betyder för en, sen står man kanske där å bara ångrar att man inte sa det oftare? Varför är sånt så svårt att säga liksom!!?? Det är ju inget fult eller pinsamt i det... Det är ju en STYRKA att kunna säga Jag älskar dig! Jag saknar dig! Eller Du betyder så himla mycket för mig! 
Det är en STYRKA att kunna öppna sig och låta de som betyder mest få veta det 🙂🙏🦋

Min mormor är lite ett bra exempel just nu... Hon har varit såååå ledsen idag, över att hon tyckte hon bromsade morfar alldeles för mycket... Han ville göra saker, åka på saker, se saker å hon sa nej av bekvämlighetsskäl... Nu är hon så ledsen å har ångest över att hon tycker att hon förstörde för honom och var "för tråkig". 😔
Slarvan 😕💕
Hon har även sagt att hon hade velat ha mer TID med morfar och att hon hade velat berätta oftare hur viktig han är för henne... å att hon älskar honom. 😕

Slösa med kärlek till era närmaste!! Slösa med fina ord, när någon behöver dom som mest!!! Slösa med pussar & kramar & framförallt: 

Stå inte där en dag och ångra att ni aldrig sa hur viktig någon var för er... 💕

För en dag kanske det är för sent & man vet kanske inte vad man har förrän man har förlorat det... 😕🦋 (null)

Kommentera

Publiceras ej