Godmorgon torsdag!! 😃 

 
Slutet av veckan är här, imorgon är sista jobbdagen för älskling å sen är det äntligen helg!! 😃
 
Igår var kommungubben här för att visa lite skisser på vår blivande utbyggnad. 😃 Spännande minsann!! 😃
 
Tur att Min Andy är snickare & också har koll på läget! Älskar hans idéer & ser fram emot helgen och diskussion angående utbyggnad och allt 😃😃
 
 
 
Idag hade jag en vision om att vovve skulle få ligga ute vid sitt träd å njuta av krispig höstluft, hela förmiddagen... Medan jag småpysslade med lite växter ute på gården... Inte tungt eller betungande ju... MEN regnet bara strilar ned och ska göra det hela dagen, så min plan grusades en del 😕
 
Apropå ingenting: 
 
Såg mig själv i spegeln, i endast underkläder imorse... Förut hade jag nog stannat, sett alla fel jag hittar och fått smått panik... 🤔
 
Idag stannade jag till, tänkte ”Heja kroppen vad du är grym som börjar dra ihop dig igen!!!” 💪
Magen är inte alls lika svullen, den börjar bli så där slapp igen med lite överflödig hud... Så som jag egentligen hatar... 😕 
 
Men idag!!! 
Idag tänkte jag ”Kroppen är så jävla bra som stått ut med allt senaste året!! Den är duktig! Jag duger som jag är & älskling älskar mig trots degig mage!!” 😃 
Vet ni hur skön känslan var över att tänka positivt över sig själv istället för att klanka ned på sig!? 😃 Helt fantastiskt!! 😃👌
 
Det enda jag vill och tänker ändra på nu framöver är att jag ska börja få in yoga några kvällar i veckan, för att stärka kropp, sinne och inte börja stressa igen... ska även göra lite hemmaträning (kanske gymmet på jobbet om det inte tar för mycket tid från fritiden eller går till överdrift i huvudet på mig) för att stärka upp kroppen... Känner mig svagare än någonsin i min lilla kropp & behöver någon liten slags grundmuskulatur för att inte förstöra den i jobbet... 🙂
Då jag hade riktigt jävlig barn-reumatism när jag var typ 13-14 år så är vissa leder rätt slitna efter alla inflammationer, så musklerna ÄR viktiga för att slippa byta knäled i höger knä inom de närmaste åren... 
Den där reumatismen växte tack & lov bort men den, tillsammans med cellgifterna jag fick mot den förstörde så mycket i kroppen... 😕 Sånt som jag bara måste acceptera... 
 
Skit samma!! Lättare & smart  träning så småningom...
Men det blir längre fram... Nu läker vi, jag & kroppen! 😃
 
Å jag tänker fokusera framåt nu... Det kommer bli bra & målet kommer nås... Heja kroppen! Heja knoppen! Heja Mig! Heja oss!! 🙏 
 
Fokusera!! 😃✨
 
Ha en fin torsdag, gott folk!! 😃✨

Kommentera

Publiceras ej