Hej Torsdag!! 🎀


Solen strålar, jag har precis ätit lunch med mig själv & knaprat i mig lunch-dosen med medicin 😃 (null)



Av naturliga själ så handlar typ varje inlägg om mig å mina bröst nu... 😂  


Kanske lite för att det kan vara intressant för väninnor eller andra läsare att följa mig dag för dag - hur allt liksom går, om man funderar på att göra samma sorts operation 😃


Mamma & Mormor var hit en sväng på förmiddagen och fikade lite med mig och det var skönt med sällskap... 😃


Mormor är 84 Barre och utan tvekan en av de häftigaste människor jag känner!!! 😃💕


Det första hon sa när hon klev in här var "Hej mormors gumma! Vad Fin Du är!! Det där ser ju ut som att det är dina bröst som tillhör din kropp!! 😃

Får man se dom!? Å får man känna lite försiktigt på ett hörn!!??" 😃😂  

Coola mormor!!! 😃😂👏 

Det var då minsann inget tjat om att man förstört sig eller något... Ett försiktigt litet petande ovanpå ena bröstet å ett konstaterande om att hon förstod mig å hade gjort lika om hon var yngre! 😃 Snacka om att acceptera MIG som jag är! 😃🙏💕 Bästa fina mormor!💕


Jahapp... Dag 3 efter operationen då... Hur mår jag?? Jo det ska jag ta å berätta; 

Imorse fick min kära Make hjälpa mig upp ur sängen... 😝


Sov precis hela natten men hade så enormt ont att jag inte tog mig upp själv på morgonen... 😕  

En liten hjälpande hand bak på ryggen så gick det bättre... 

Djupa andetag när jag satt mig blev det och när allt "ramlar på plats" när man legat ned å sen sätter sig gör förbaskat ont!!! 😕


Stapplade ned i köket, fick hjälp att klä på mig å petade i mig smärtisar... 😃


Har börjat få smått panik över att jag väger mer än på läääänge!!! 😳 Ser plufsig ut i ansiktet, ser inte nyckelbenen lika tydligt å magen är svullen!!!☹️ Jag ser nästan gravid ut eller som när vi hållt på med ivf å man har massa hormoner å vätska i kroppen 😳 Ställde mig på vågen, som varje morgon, å den visade +4 (!!!!!) kilo sen operationen... 😳😱

Brösten väger ju ungefär 1 kilo tillsammans å det får jag ju tänka på å liksom leva med 😃 MEN de andra 3 då!!??😳☹️ 


Började fundera över VAD jag ätit, HUR mycket jag ätit osv. 


Sen slog det mig å jag började fundera på om det faktiskt hänger ihop med operationen... 🤔  

Googlade och där stod det klart och tydligt att det ÄR en biverkan efter operationen!!! Tack gode Gud för det!!!! 🙏


Jättemånga har reagerat precis som jag å nästan brutit ihop över att man försöker fixa till kroppen så man trivs bättre å vips har man lagt på sig massor på ett fåtal dagar å känner sig snarare fulare än på länge, har ont efter operationen å känner sig bara plufsig. 😳😕


Detta berodde iallafall på själva operationen och pågrund av medicinerna man får ta nu efter. Medicinerna binder vätska och det ger med sig efter ungefär 4 veckor efter operationen... SKÖNT!!! 🙏


Den här skiten väckte en hel del hjärnspöken hos mig!! 😳

Å ja!! Det bara ÄR så!! 😕


Jag är galet rädd för att gå upp i vikt😕 

Jag väger mig 2-3 gånger per dag, vet exakt vad jag väger, vägrar acceptera nåt mer kilo upp å kommer till å med få kämpa med att acceptera att jag kommer väga +1 kg mer just för att mina bröstimplantat väger ca 450 gram per bröst... 


Men detta är inget jag tycker om att prata om med någon... Tycker inte om när man jämför sig med mig eller diskuterar

Det med mig... Det är bara sån jag är... Å Detta vet jag är något jag själv måste jobba på. 😕


Nu ska jag vila en stund å kika på tv... Har ont å mår illa efter dagens besök... Tänk att så lite kan ta på en så mycket nu när kroppen kämpar på för att läka 🙂  "Dag 3-5 är värst... Sen vänder det..."  Å ja, det ÄR värt det! Heja Heja Kroppen!!! 😃💪


Kommentera

Publiceras ej