Hej Gott Folk! 😃☃️


Har jobbat som en galning och varit så trött, så trött, efter jobbet dessa dagar... Därav väldigt dålig uppdatering här... 🙂


I torsdags käkade jag å älskling tapas till kvällsmat & kollade på Renésbrygga. 

Det är ett sånt trevligt program tycker jag 😃😃


Denna gång frågade hon sina gäster om de hade några människor som liksom hade gjort något "livsavgörande" för dom... 😃


Blev direkt att tänka på vilka jag skulle nämnt då, om hon hade frågat mig den frågan 😃


Jag tänkte sen att jag definitivt hade sagt: 

Mamma, Mormor & Morfar, Min Adde & Mina svärföräldrar. 😃💕


Varför?? 😃💕



 Lilla mamma satte mig till världen, har gjort allt för mig när jag var liten och sjuk & snittade 14 gånger per natt att vakna och vara så dålig i min astma... 😕💕

Vi har rest mycket ihop, sett världen... 😃 Många och roliga minnen har vi 😃

Hon har trott på mig och litade på mig när jag blott 15 år ville flytta hemifrån och bo själv. 💪

Hon gav mig möjligheten och fanns alltid bara ett samtal bort. Lilla Mamma💕  

(null)



Mormor & Morfar är dom där två människorna jag alltid alltid förknippat med trygghet. 🙏

Att ha två stycken som alltid öppnat sin dörr oavsett tid på dygnet eller likande. 😃


De har aldrig skällt på mig, aldrig dömt mig & jag har alltid varit välkommen hos dom. 😃

Har kommit över i pyjamas med snuttefilten på släptåg åtskilliga gånger 😃

Har kommit över tidigt på morgonen när mamma & pappa skulle iväg och jobba och mormor å morfar låg å sov... Mamma tassade in med mig å morfar lyfte bara på sitt täcke å makade åt sig så jag fick plats i mitten 😃💕

Exakt en sådan mormor/farmor vill jag bli också!! Som barn och barnbarn bara ser som ren och skär trygghet!! 🙏

 Å det är även så jag vill vara som förälder. Trygg, lugn å stabil 😃🙏


Mormor & morfar lät mig sova över fast jag bodde rakt över vägen & mina föräldrar var hemma... De lärde mig mycket om rätt och fel & morfar lärde mig den där nedrans gångertabellen som jag alltid krånglade med 😃😋

När min morfar dog försvann en del av mig också... Men mormor har jag kvar å hon är fortfarande precis lika viktig för mig😃🙏💕

(Kolla första bilden på dom!unga å så vackra! 😃) (null)



(null)


(null)


(null)





Å så har vi Min andra halva Adde ...❤️

Han lärde mig vad äkta trygghet tillsammans med en annan människa, i en relation,  innebar... 😃

Han introducerade lugn & ett äkta Svensson-liv och framförallt en riktig familj för mig. 😃

Han lärde mig hur man hanterar vissa situationer, att jag inte behöver stressa ihjäl mig och vara alla till lags för att bli omtyckt. 🙂

Att man tycker om mig mer om jag är lugn och inte försöker passa upp på var enda människa jämt 😃

Han får mig att känna mig viktig🙏❤️

Han lärde mig massa annat, som jag inte tänker ta upp här, också 😃 å för det är jag honom evigt tacksam🙏💕

Å så "gav" han mig en dotter också... Det finaste man kan "få" tillsammans med en annan människa. 💕  

En bonusdotter på papper, men någon jag älskar så innerligt, som om hon vore min egen på alla sätt. 🙏💕

Min Andreas & Min Cornelia 💕 Mina viktigaste pusselbitar! Min alldeles egna familj!! 💕

(null)


(null)



Å så sist - Men absolut inte minst- mina Svärföräldrar 😃

De som bryr sig om mig & om oss...  De har lärt mig något av det viktigaste här i livet; 

Att en familj är ett team😃💕

De ställer upp, finns där, hör av sig och frågar hur jag mår & lyssnar på svaret. 

Jag har verkligen förtroende för dom & kan prata med framförallt min svärmor om allt. 🙏 

De påpekar ofta att VI är familj... Att jag också räknas där 😃🙏 Fantastiska Ni!! 💕


(null)



Nu ska jag duscha Lillis sen ska vi göra oss redo för en dag med äventyr tillsammans med våra bästisar; Familjen Löf 😃💕


Ha en fantastisk lördag gott folk😃 


Å vet ni? Ikväll ska jag dela med mig av något helt fantastiskt här!! 😃😃




3 kommentarer

Anonym

27 Jan 2018 10:41

Åh va ni är lika du och din mormor när man ser första bilden 😀

Anonym

27 Jan 2018 10:41

Åh va ni är lika du och din mormor när man ser första bilden 😀

Sandra LH

27 Jan 2018 19:53

Nej nu jädrar blev jag nyfiken!! 😍

Kommentera

Publiceras ej