Hej Måndag!


Så var det ny vecka IGEN! 


Hur galet är inte det!? 

Är ju måndag å fredag typ hela tiden... 🙂


Idag är jag hemma å Vabar med sjuk liten Prinsessa... Fick hämta hem henne tidigare från dagis i fredags, sen har hon haft feber och varit dålig hela helgen 😕

(null)


Har sondat i henne massor med vätskeersättning och hoppas det hjälper henne på traven. 🙏 Tack som fan för PEG!! Hur sjutton gör man liksom sen med nästa ungkotte, när den blir sjuk å man inte kan ge mediciner och ersättning i alla möjliga former i knappen på magen!? 😳 Det blir en helt ny erfarenhet då😃

Hoppas på att hon mår bättre idag när hon vaknar!! 🙏



I fredags vaccinerades jag mot Influensa och av vaccinet kan man bli förkyld och få lite influensa-likande symtom... 🙂 Får väl se om det blir nåt mer än den lilla hosta jag har fått... Hoppas Inte 😃

Huvudsaken nu är ju iallafall att jag inte får influensa å att Mini i magen kan bli smittad av nåt sånt! 😃❤️


Idag kliver vi även in i vecka 19 😍 

Å tänk... Nästa vecka är vi halvvägs och jag kan snart börja räkna ned för att gå hem med Havandeskapspenning & börja boa in för bebis föds!😍 Det är ju helt galet😃❤️

(null)



Jag längtar tills februari är över... 🤔 Det blir en intensiv månad med mycket jobb & de få lediga dagarna efter mycket jobb innebär heldagar på habiliteringen.  🙂


Men lite kul ska man ju ha planerat också... Så jag avslutar Januari med ett besök hos frisören! 😃 På onsdag ska jag slinga håret och verkligen få det ljusare och fräschare efter nästan typ ett år utan att ha besökt en frisör! 🙈

Så det är behövligt!!

Hoppas bara Lillis inte är sjuk då med, för då måste jag ställa in tiden 😕




Mer kul då?? 


Jo den 7 februari kan vi lägga till att att blir en av de mest spännande & bästa dagarna i vårt liv! För då får vi se Mini på rutinultraljudet & dessutom få veta om det är en pojke eller flicka 🥰

Å JA! Vi SKA tjuvkika! 

Blir så irriterad på de som säger typ "nä men då förstör ni ju överraskningen!" Å "Det är ju som att tjuvkika på sina julklappar!" 

Man gör faktiskt precis som MAN VILL i den frågan och ibland blir jag less på alla uttalanden från kollegor... 🙄 


Här om dagen tänkte jag på just det! Hur folk liksom alltid tycker att de har rätten att lägga sig i... "Ska du amma!?"

  "Du som gjorde dina bröst typ nyss!!! Hur blir det med dom nu då!?" "Men nu har du allt fått en riktig bebismage!" 

"Är du säker på att det är bara EN!?" 

"Hur många IVF-försök blev det innan detta fungerade?!" 

Å bla bla bla... Ibland svarar jag på alla frågor å ibland markerar jag tydligt att jag inte alls vill prata... 

Det beror faktiskt på om man är min vän och frågar för att man bryr sig, vill ge tips och trix eller liknande och inte endast för att man knappt känner mig men är jäkligt nyfiken... 🙄


Tror man får vänja sig minsann... 🤪


Här om dagen låg jag faktiskt och funderade på om det var bebis jag kände som liksom sprattlade till lite där inne eller om det är tarmarna som rör sig... jävligt svårt att veta så här med första barnet! Vet ju inte hur det ska kännas eller vad man ska förvänta sig 😃 Ser iallafall fram emot att känns mer tydligt sen å längtar tills älskling kan känna sparkar när han har handen på min mage😃❤️



Nu ska jag sippa upp mitt morgon-the’

(null)

 (provade kaffe igen här om dagen men nej, graviditeten tillåter inte kaffe än... Jag som annars verkligen gillar kaffe tycker nu det smakar hemskt!!! 😂

och titta på Nyhetsmorgon 😃


Ha en fin måndag och en bra vecka 😃✨🌸


Kommentera

Publiceras ej