✨Godmorgon Världen! 😃💫


Idag är det onsdag & jag har sovit som en jävla kratta inatt.. 😳


 När man är gravid, har lite nedsatt  immunförsvar och vabar med en levande liten bakterie som hostar på en - så väntar man mest bara på sin tur... 🤪

Nu får hon Kåvepenin å smittar inte längre MEN jag har redan hunnit få min dos... När hon var som sämst här i helgen sa jag att det är bäst att en av oss tar det mesta så kanske den andre klarar sig och vi kan slippa smitta varandra hela tiden... 😃 Å när vi var på vårdcentralen tror jag hon hostade mig mer i ansiktet än någon annanstans🤪

Hon liksom följer med trots att man försöker vända bort henne 😂


Att jag dessutom tog vaccin mot influensa i fredags gör ju det hela ännu mer risky och nu är vi där... 🤦🏼‍♀️ Jag är också förkyld.


Jag hostar å hackar som en dåre så fort jag ligger ned å min förkylningsastma rasslar igång direkt 😳🤦🏼‍♀️


Ska förbi apoteket idag och köpa den enda lilla hostmedicin man får ta vid graviditet, ännu mer saltvattenspray till min, nu mer, ständigt täta näsa och möööörk choklad (som faktiskt funkar mot rethosta) 😃




På schemat är jag ledig både idag å imorgon, då det vankas jobbhelg... 


Å vet ni? Jag SKA få gå på min frisörtid idag, som jag hade inbokad idag!!  För det är jag sååå jävla tacksam 🙏💕 Är sååå svårt att få en tid, särskilt nu när alla lediga dagar i februari innebär dagar på habiliteringen för Lillis skull & jag hade verkligen sett fram emot denna tid. 🙂


Så jag är verkligen så galet glad och tacksam för att jag får hjälp i de två timmarna, med Lillis, så jag slapp avboka 💕


Hon är dessutom pigg, feberfri och mer lik sig igen nu, så jag "lämnar inte bort" en sjuk unge i två timmar 😃  


Igår när älskling var ute och jobbade med vår utbyggnad & Lillan sov middag fick jag en känslostorm å kände mig bara sååå ensam, tjock å ful å ledsen... 😕 Sjukt hur alla känslor kan svaja från ena sekunden till den andra!!☹️ Jag ville bara springa ut å hämta in Min Man och springa å väcka Lillis,. Men jag höll faktiskt band på mig 🤪


Ta det inte fel - jag älskar min gravidmage! Den är fin och jag älskar redan ihjäl mig i någon vi inte ens har träffat än!❤️


Men från att ha varit väldigt stor, till att ha gått ned så mycket att jag blev för smal å undernärd, hade ätstörningar å tyckte jag var bra när jag inte åt om dagarna, tills nu när jag hela tiden måste tänka "jag måste göra det här för bebis-skull" å hela tiden se kroppen förändras, kilona öka och känns mig klumpigare igen... Det är inte så bara alla dagar... 😕


Iallafall så fick jag träffa en dietist förra veckan och vi pratade om det här... 🙂


Hon sa att hon inte är orolig just nu för att jag ska gå ned i vikt, för jag hela tiden är så fokuserad på att jag aldrig någonsin skulle kunna göra så mot bebis... 🙂 Men att hon däremot är orolig över vad som händer så fort bebis är ute och jag "bara har mig själv" att tänka på i Min kropp igen... Så där kommer jag nog få jobba lite hårdare med mig själv å rätt sorts tankar😃


För tänk er själva... Från att ha vägt 127 kilo till att sluta på 57 kilo och rasa ihop hemma pågrund av alldeles för låg puls, vitaminbrister, kramper pågrund av detta och sen sitta där och säga "jag har inte ätstörningar". 😕


Men varje dag känna "fan vad duktig jag är som inte åt något när det sved i magen eller när jag var så svag att jag kände mig yr". Det ÄR ätstörningar... 🤦🏼‍♀️


Idag svälter jag INTE mig själv, jag äter alla mina mål & DET är att vara "duktig"! 😃

Jag tar hand om kroppen och ger den det den behöver för att bebis ska må bra & för att jag ska må bra. 

DET är att vara duktig! 😃


Det är INTE "att vara bra" när man skiter i ett mål mat och svälter sig själv... ☹️ Då är man bara dum & kroppen spar istället allt... 😕

Nä, man ska ta hand om sig själv 😃💕


Jag har iallafall Min fantastiska man att

Tacka för att jag blev att må bra igen... ❤️ 

Han satt Där med mig vid måltiderna å lät mig ha ångest å gråta samtidigt som jag åt Min mat... 😟Han gick inte på "jag är mätt!" Efter en skiva gurka eller en liten snutt korv. 🙂


Å för det är jag honom evigt tacksam! 😃🙏❤️


För den synen man har på sig själv å det dåliga psykiska måendet man har under den tiden - är inget jag önskar någon!! ☹️

Det är helt galna tankar som hela tiden spökar i huvudet! 😕 å jag hatar dom!! 

Å det är inget du enkelt väljer att sluta med "när du är nöjd" för du blir aldrig nöjd... ☹️


Iallafall så konstaterade mon dietist (som är grymt jävla bra!!) att vi ska ses igen, när bebis är född och så fick jag lite papper på bra & proteinrika mellanmål osv. 😃


Får fortfarande i mig lite för lite protein - så jag har inte så mycket energi under dagarna... Nu är kvargen tillbaka i mitt liv igen 🙂


Jag ser fram emot att bli ompysslad och få håret fint idag! Sådana saker gör väl varje kvinna lite extra glad å piffig 😃  


Nog om det...



Igår kväll när jag å älskling låg i soffan och kollade på tv, låg jag som vanligt i famnen på på honom... ❤️Han hade sin hand på bebismagen och helt plötsligt KÄNDE JAG en liten typ duns där inne! 😍❤️ Jag reagerade verkligen på det!!😃😃


Älskling kände inget än... kanske för att Min livmoder tydligen ligger i framvägg och då dämpar den, likt en liten kudde där inne 🙂 Men så låg jag där å kände efter och kände efter en stund... Sen kom det igen... En liten "duns" - en känsla, som jag aldrig tidigare upplevt långt där inne i kroppen... Då bara visste jag att det faktiskt ÄR bebis som rör sig😍❤️ Lycka😍❤️




Igår på dagen stod Lillis och tränade sina ben lite... Hon höll om mig och hade sitt huvud mot min mage.. Helt plötsligt avger hon världens största leende och jag höll på att börja grina 😃❤️ Världens finaste lilla storasyster! 


(null)


Bilden blev suddig MEN jag fångade ögonblicket å hjärtat svämmar över av kärlek för Mina ungar, både den i magen och hon utanför & Min man 😍❤️

Fan vad jag älskar ihjäl mig i dom! 😍❤️



Jag är så jävla glad och tacksam över att just hon blir storasyster!😍 

Tänk vad hon ska lära sitt syskon om hur viktigt det är att alla får vara med! Att man är viktig, värd allt - oavsett vem man är. 🥰


Tänk vad ödmjuk syskonet kommer bli 🙏 å tänk vad storasyster ska lära mycket av sitt lilla syskon också 😍


Ärligt talat så var denna vab behövligt på något sätt... Lillis å jag har den senaste tiden tappat varandra lite längs vägen ☹️  


Det har hänt väldigt mycket i Min kropp, varit mycket med jobb å IVF och det har mest blivit "hämta & lämna på dagis" å jag har inte tagit mig tiden att faktiskt umgås de få stunder vi hinner, på kvällarna, utan istället plockat å donat... ☹️

 Nu är det ändring med det. 😃


Igår hade vi en hel eftermiddag i soffan, framför en film. 😃 

(null)



Vi skrattade, gosade, klappade magen, jag berättade om bebis och jag fick en sån där "Nu är vi tillbaka" känsla 😃❤️  


Älskar ju att hänga med henne! 😃 För även om hon inte pratar som oss så förstår ju vi som känner henne, vad hon menar å vad hon vill... 😃 

Å jag älskar att se henne fundera, börja skratta med ett skratt som verkligen smittar å att bara ligga där å prata om livet med henne. 😍 För hon förstår mer än vad hon kan göra sig förstådd😃


För plocka å dona kan jag göra när hon lagt sig... 😃 Allt handlar inte om att hämta å lämna, hinna så mycket så möjligt på så kort tid som möjligt... Disken å tvätten står kvar å den kan vi hjälpas åt med sen när hon lagt sig... 🙂


Nej, Det handlar om att ta sig tid de där små stunderna som blir så viktiga. Det är lika viktigt och prioriterat som för oss vuxna 😃❤️


Nu är vi tillbaka❤️

Kommentera

Publiceras ej