Godmorgon Tisdag!😃✨


Här vabar jag vidare med prinsessan 🙂 Igår typ direkt efter jag skrivit inlägget här så fick jag en magkänsla som sa att jag skulle kolla till Lillan - för att allt inte stod rätt till... 🤔


Jag hade rätt... 😕 Hörde att hon andades väldigt ansträngt och hade det jobbigt. ☹️  

Tog upp en disktraseliknande liten tjej med 39 graders feber och ringde vårdcentralen. 

Kände nämligen på mig att hon hade fått ännu en lunginflammation.. ☹️


Hon fick inhalera sina akut-mediciner och jag ringde vc som gav oss tid redan 10 på förmiddagen. 🙏


Väl där hade febern stigit till 40,2 och hon hade frossa... Öronen såg fina ut och halsen med... 🙂

Ett stick i fingret senare så konstaterade man en snabbsänka på 70 (inte skyhög men förhöjd, då den ska vara under 5) och när de lyssnade på lungorna rosslade hon ordentligt. Så de höll med mig om diagnosen Lunginflammation och vi fick Kåvepenin utskrivet. 😕 Älskade unge💕


Drog i henne en dubbel startdos och redan på kvällningen såg hon faktiskt mer färggrann och lite piggare ut 😃 Hoppas hoppas det vänder nu! 😃🙏



Jag vaknade imorse med snuva och hosta... Men tror å hoppas det ger sig bara man kommer igång liksom 😃 


Dricker nu varmt the och kallt citronvatten (har dille på citronvatten) om vart annat och hoppas det hjälper 😃 


"Vila, vätska, nån alvedon och kärlek" hjälper mot förkylning har jag hört 😃😂👏



Åter till gårdagen: 


När Lillis vilade på eftermiddagen passade jag på att kika över vår ekonomi lite 😃 Vill kunna spara även när jag blir mammaledig och inte behöver snåla som en dåre på allt - bara för att jag har mammapenning då... 🙂 Så jag la om lite betalningar på olika försäkringar som vi har, vi har tidigare kikat på vad vi betalar men faktiskt inte använder (typ kanalpaket för flera flera tusen per år men som vi inte nyttjat till fullto osv) så nu känns det mer kul att ha en bra överblick😃


Jag får än så länge en slags efterlevnads-pension efter min pappa MEN. den får jag bara i 1,5 år till ungefär å dessutom vill jag kunna spara den summan varje månad å inte leva för den, om det verkligen inte skulle krisa! Då är det en trygghet... Men målet är dock att spara så mycket som möjligt 😃



Igår på kvällen åkte jag till Ica för att hämta ut ett stort paket från Jollyroom... Bebis bilstol hade kommit och jag skulle äntligen få hämta den 😍👏 Tidigt att köpa sånt - kanske ni tycker MEN även här känns det väl ändå mer planerat och genomtänkt att köpa saker Pö om Pö, för att inte alla dyra saker ska behövas köpas samtidigt😃 En ny bilstol + bas går ändå på 2450 kronor. Å då var det ett paketpris jag hittade... Tror det lönar sig att verkligen leta och jämföra priser 😃



Blev iallafall alldeles pirrig när jag kom hem med stolen, för DÄR I ska VÅRAN lilla lilla Bebiskotte ligga 😍❤️ I just DEN stolen ska bebis åka sin första bilresa hem från BB! Helt sjukt häftigt 😍❤️

(null)



Känns som det blir väldigt mycket bebisprat här nu för tiden... Men så är det bara och jag försöker även blanda in annat också 😃


Nästa inlägg kommer handla om ätstörningar & dietistbesök... Var nämligen och träffade en dietist förra veckan, där vi pratade ordentligt om detta ämne, så jag har haft ätstörningar tidigare och det faktiskt ligger kvar där i bakhuvudet - vissa dagar mer - då kroppen ständigt ändras just nu... 


Vi får se om det inlägget kommer idag eller imorgon 😃


Ha en fin tisdag ✨🌸

Kommentera

Publiceras ej