Hej hopp!! 


Så var julen 2019 över och vi inväntar nyår 😃


Vi har haft en riktigt mysig jul i "vilan- & återhämtningens tecken". Vi är inne i en period då hela familjen är sjukt jäkla trötta och vilar ikapp massor, känns det som... Lilleman kör "vakna en gång i timmen, för att leta efter sin napp & sin mamma" hela nätterna... å jävlar vad det tar på mig 😳🙊 Jag är lite slut emellanåt känner jag... Men på tok för dålig på att lura ikapp lite på dagen när 

båda barnen vilar också 😒


Ja ja... Julen var det ja... 


Uppesittarkvällen spenderade vi hos mina föräldrar i Ludvika. 😃 Det var jag, älskling, Milio, min mormor, mina föräldrar, min storebror med sambo och min bonussyster. 😃❤️ 

(null)


Vi gjorde det årliga musikquizet med tema jul, käkade tacos enligt tradition och alla som inte skulle köpa julklappar hade så klart gjort det ändå - och bytte typ sinsemellan iallafall 😂 Men barnen fick mest å de fick så fina saker 😍 Vi spelade självklart Bingolotto också - enligt tradition på uppesittarkvällen och vi åkte hem och landade hemma typ 23,30. 😃 Lilleman somnade tryggt hemma hos mormor och morfar, flyttades över i bilstolen - somnade om och kunde sen flyttas igen till sin säng hemma. Duktiga lilla älskling❤️


Julafton började ungefär 07,30 -  med mysfrukost & paketöppning... Jag fick ett sånt fint halsband av Älskling och barnen, med deras namn i hjärtana 😍❤️

(null)



å älskling fick ett par trådlösa hörlurar, biljetter till föreläsning med en känd hockeylegend och en stor tavla med Avicii - som självaste Bingo Rimer gjort 😃😃 

(null)


Större delen av dagen  spenderades hemma på sofflocket... Fram till  till 16.30 ungefär, då åkte vi till min ena svägerska för att äta julmat, träffa tomten, fika och umgås. Sååå mysigt, gott och alldeles lagomt firande 😃👏❤️

(null)



Nellan kom hem på juldagen & då firades det jul igen hos mina svärföräldrar, med min andra svägerska från Norrköping och barnens kusiner 😃😍 så mysigt och barnen fick så himla fina kläder och saker 😍🙏


Annandagen skulle vi ätit tacos med mina svärföräldrar och svägerskor men både jag, älskling och framförallt barnen var totalt slut.  (null)


(null)



Barnen var så trötta att de sov länge på morgonen och sen i 3 timmar på eftermiddagen... Så det blev helt enkelt en lugn å mysig kväll hemma, bara vi ❤️

 

Vi var iallafall ut en sväng på förmiddagen och åkte lite pulka (första gången med lillebror) 🥰❤️

(null)

(null)

(null)

Igår, fredag (den 27e) var jag ut och åt på restaurang och drack ett glas vin, ihop med mina svägerskor 😍 Så kul att få piffa till sig och gå ut så där och bara fnissa, äta gott, sippa på ett glas vin och se lite folk😃❤️ Å i ett fantastiskt sällskap!! Jag har verkligen så förbannat bra svägerskor!! De är verkligen äkta vänner (inte bara svägerskor) ❤️


Idag, den 28onde, har vi hälsat på min mamma en sväng på förmiddagen och fikat lite. Min bonuspappa jobbade så tyvärr fick vi inte träffa honom... Men en trevlig stund blev det iallafall... 

(null)


Sen på eftermiddagen kom min Moster, Min Mormor & två av mina kusiner med fika också... 


Blir mycket umgänge med släkten och det gillar vi minsann 😃❤️


Nu har vi nyss ätit mat från pizzerian, älskling ser på hockey, storasyster sover sen ett par timmar tillbaka och lillebror är omstoppad igen... Lite orolig i sömnen och letar mycket efter mig och vill hålla handen ❤️ Mammas lilla hjärtis❤️


Nu ska jag ta en dusch & gosa ned mig i soffan vid älskling. 

Jag känner mig galet trött å har lite ont i kroppen... Förmodligen tröttheten som gör det 🙂


Ha en fin kväll gott folk!! 😃

Kommentera

Publiceras ej