Men godmorgon tisdag! 😃


Jag har varken dött eller lagt ned min blogg... Har bara varit mycket så den har inte hunnits med 😃

(null)


Är ingen idé att gå igenom allt som hänt sen sist i detalj men lite snabb-spolning kan vi göra 😃


Sen mitt sista inlägg i januari har det hänt en hel del... 


Bland annat har den här lilla herren snart hunnit bli 9 månader (den 15onde för att vara exakt). 

(null)



Han krälar fram på golvet, stoppar allt han hittar i munnen - allt innebär toarullen, sladdar och saker... 🙄😂  

Han spanar in var enda liten sladd här hemma och tycker det är festligt att dra i dom... Fingrarna vill gärna känna I eluttagen och att rycka i gardinerna är kul 😂


Jag hörde en lite frustrerad Pappa säga "men va fasen! Jag tog ju nyss bort dig därifrån!!!" När lilleman än en gång hittade en sladd vid tv-bänken... Det är nu det börjar 😁😂


Förutom att jaga runt på honom hela dagarna så sitter han själv, har fått två tänder å 3 är på gång att spricka fram... 


Från ingen till minst 2 i stöten... Detta innebär så klart febriga kvällar, grinig lilleman emellanåt och lite stökiga nätter. 🙊  


I övrigt är det en glad liten skit som charmar de flesta han möter, genom sina fina blå ögon & ögonfransarna är fortfarande något alla kommenterar 😁😍

(null)


Han älskar frukt och mango är en av de stora favoriterna (måste gå i arv i Nord-släkten) då hans kusiner var riktiga mango-kungar där ett tag 😁😂


Han har dessutom fått suga lite på "salmiak-balk" och det är mumsigt! Klart ungen tycker det då han typ är uppfödd på det, när han låg i magen! 

Salt-Lakrits är det enda godiset jag kan äta i lagom mängd & det var det jag smygåt typ hela tiden under hela graviditeten 😂😂 Älskling hittade sånna små godispåsar överallt!! hade alltid ett lager, i väskan, bilen, skåp här hemma med 2-3 balkar😁😂😂 gud hur man blir av en graviditet 😂


Sen sist har jag även hunnit skriva in mig på gymmet igen och snittar 3 gånger i veckan där 😃 behöver bygga upp kroppen med lite muskler igen & det är även perfekt för min hjärna - som ständigt går på högvarv. 😃 Känner mig gladare, piggare, starkare och så vidare 😃🙏

(null)


Just nu har jag dock stora problem med min mage... Mår konstant illa, har magkatarr, är svullen om magen, tar stopp när jag äter och kräks upp maten ibland... Tror att det är ett bråck i magen som bråkar, men jag kämpar just nu med en läkartid för att få hjälp, då detta så klart påverkar mig en hel del 😔


Livet går lite i 100% just nu... 😃🙊


Vi är mitt i rekrytering av assistans till Nellan här hemma å. Har signat papper med ett bolag vi fått stort förtroende för, har precis knåpat ihop ett schema & de ska nu ut med en annons och börja intervjua lämpliga assistenter... 😃


Det ska bli bra med hjälp samtidigt som det blir en stor omställning för hela familjen, att några andra ska in i vår familj, vårt hem och vara med oss så... Det bliiir bra men (som vanligt) kör vi lite på allt på samma gång här hemma 😁😂 

(null)


Förra året var det ju renovering, för tidigt född Milio, vattenskada och köksbyte... 


Ah, ser fram emot en vår och sommar nu UTAN att ha känslan av byggarbetsplats 😍 


Ska kapa ned lite träd och buskar här å sen plantera lite vinbär och sådant gott, för barnens skull 😍



Har även hunnit med att göra nån slags inre resa... Lät flummigt men ni fattar nog 😃


Återupptagit kontakten med gamla vänner... 😃 

Som jag VET vart jag har och som jag litar på... ❤️ 

Jag är inte värd att hela tiden ha en oro, ha dåligt samvete för att jag säger ifrån när nåt är fel å nej, jag är skyldig mig själv ett lugn och en stabil vänskapskrets 😃


(null)


Har börjat känna ett stort lugn och varken stressar upp mig eller tappar humöret så lätt... 😃

Är bättre på att ta diskussioner och även tänka att ibland når man kanske inte hela vägen fram och kan konstatera att man helt enkelt tänker olika... 


Har även lite planer för sommaren och hösten 😁 Men än så länge är de hemliga och jag ser fram emot när jag så småningom  kan dela med mig 😃 känns iallafall pirrigt å bra! 


 Nu avrundar vi här för idag. 😃


Ska byta på lilleman sen ska han få vila lite 😃

(null)


Ha en fin dag kompisar!! 💕

Kommentera

Publiceras ej