Hej Tisdag! 


Så har det nästan gått en månad sen sist igen...

(null)


Jag förstår knappt vart tiden tar vägen och börjar inse att vår lilla pojke är 10 månader (imorgon den 15onde). 😳


Snart har vi haft honom hos oss i 1 helt år!!! 😳😍 vart i hela friden tog den tiden vägen!? 😳😱


Jag ääälskar att vara mammaledig😍😍 Älskar dagarna med Lilleman & skulle gärna stanna tiden lite 🙊 


Just nu har jag stora funderingar på framtiden... Den stora frågan som gäller är "fler barn eller ej?" 🤔


Detta innebär i sin tur: jobba kvar på mitt jobb? Söka nya dagtidsjobb?Plugga?? 🤔


Ni som följt mig ett tag vet att det inte är något som klaras av på en naturlig väg här... Det innebär ivf igen i så fall... 🙊


Hade jag fått bestämma, helt utan älsklings input, hade jag nog velat vänta i ett par år MEN samtidigt är Nellan nu 7 år och vi vill inte ha hur många år som helst mellan barnen... 


Det är ju ändå 6 år mellan Milio & Nellan och vi har även en vision om att vara rätt unga, barnen ska bli stora och vi kan ha det kapitlet i livet när vi inte är "för gamla" för att orka/ ha lust att resa osv. 😃


Vi tänker även att OM vi skulle vänta i ett par år och det sen tar 4 år igen innan det blir ett plus då!? Då blir det rätt många år till där... 😳😕



Jag tror ni förstår mitt dilemma här? 🙊


Sen blir jag lite praktisk av mig... Nu har barnen varsitt rum... Blir det ännu ett syskon får de två små dela, tills den dagen Nellan flyttar hemifrån... 🤨

Kanske är en lyx i dagens samhälle med varsitt rum? 🤔


Vi har det ju även ganska enkelt, varannan vecka, när det ska göras något (ex läkarbesök eller liknande) och vi bara har Milio att antingen fixa en barnvakt åt mot om vi får en till liten... 🙊


Nuvarande bilen tänker jag nog inte ta upp som argument, då vi gärna byter bil rätt ofta 😂😂 


MEN nu lät det mest som negativa tankar här 😂 Men om vi går till de fördelaktiga då... 


Självklart: 3 barn!! 😍


Nellan och Mille kommer ha ännu ett syskon att leka med, finnas för varandra, ha en relation med osv. 😃

Å jag får (förhoppningsvis) gå igenom ännu en graviditet, se magen växa, känna rörelser där inne, få vara med om en förlossning (det häftigaste jag gjort!) och få ha hela bebistiden igen... 😍


Får man tänka så långt i framtiden att man tänker barnbarn, middagar, umgänge osv? Eller är man egoistisk då? 🙊🙈


Tänk OM man kunde få tjuvkika in i framtiden... hur det skulle se ut? 


Vi ser ju på Våra syskon, där barnen är rätt tätt... Det ÄR intensivt och man kan vara sopslut och nästan glömma varandra på vägen, i några månader MEN det ger sig ju & sen har barnen oerhört kul ihop!! 😃 (ah jag glorifierar inte detta till tusen, då alla syskon lessnar på varandra å slåss och bråkar emellanåt också.. men ni fattar 😂


Man har alltid någon att leka med & är aldrig ensam, om man själv inte vill... 😃


Förstå mig rätt här nu... Vi HAR två barn här hemma... Men ett av barnen har speciella behov, är mer i sin egna värld och integrerar inte jättemycket med andra Barn - just nu... Hon kan klappa lite på lillebror ibland men i övrigt är han mer intresserad av henne än tvärt om... Hon tycker snabbt att han blir för mycket och puttar gärna bort honom då... 🙂 Tror det helt enkelt har att göra med att det blir för stora intryck, att lillebror blir för på och att det blir för jobbigt för hjärnan - med alla intryck av honom 🙂❤️ (null)



Vi vet inget om framtiden & då hon har ett ovanligt syndrom vet man kanske inte mycket alls om hur hon kommer tycka om att umgås med andra människor på ett sådant sätt... 🙂


Jag tror och hoppas att lillebror kommer ta med henne ut på saker, fika, hälsa på, köra runt i rullstolen, ta en bilsväng - ni vet... 😃❤️ 


Nä nu ska jag dricka upp mitt kaffe och göra oss i ordning för dagen 😃


Det vankas besök på BVC och det ska bli spännande att se hur lång och tung vår goding blivit 😃❤️

(null)


Ha en fin dag i blåsten! 😃🌻

Kommentera

Publiceras ej