Godmorgon lördag!! 😃


Här ligger jag, fortfarande nedkrupen i våran säng, medan mina två män är nere och donar. 😃


Pappan i huset tog Lilleman nu på morgonen och det är så uppskattat att antingen få lura vidare eller bara få ligga å dra sig och inte stressa upp med mat å blöjbyte 😃


Milio är inne i en tuff period nu med ont i munnen, tandsprickning och ett humör som svajar... Han är verkligen i en utvecklingsperiod och jag googlar och läser på... 🙊 (null)



På dagarna blir han lätt blyg och ledsen om jag eller Adde går en centimeter utom synhåll, så han är själv i en sekund. 🙄

Han har börjat bli lite blyg och "kollar snabbt av" med oss om det är någon människa han ska vara rädd för... 

Han är knölig som fan på kvällarna och ska busa, blir sen för trött och därmed hysteriskt ledsen eller arg... 😕😕

(null)


Samtidigt har han tandsprickning så just kvällarna är tuffa med att det förmodligen gnolar å värker i munnen.. han är sååå trött och halvsover men så fort vi tror han somnat och ska gå ned vaknar han och är galetledsen. 🤯

Sen klarvaken som i att han inte vågar varva ned å somna för att han tror att vi ska lämna honom... 😕😕


Som TUUUUR är så är jag och min Man ett grymt team! Vi två ryker inte ihop pga trötthet eller liknande... alla bråkar väl nån gång men på riktigt så kan vi fanimej räkna på en hand hur ofta det är under flera månaders tid 😃 


Vi byts av när man som förälder har försökt lägga en knölande bebis, biter ihop och är rörande överens om att ingen är sämre än den andre, om det bara är mamma eller pappa som duger fler kvällar i rad... 😃❤️


Vi HJÄLPS ÅT ❤️




Här om dagen fick jag hasta iväg för att köpa sneakers åt Nellan. Det var på em, efter skoltid å jobbtid och jag kände mig stressad... 


Började hafsa ihop saker å tänkte ta med Milio då båda barnen var hemma å behöver lika mycket hjälp. 


Helt plötsligt  säger Älskling "Men Du! Åk du å gör det du ska, så är båda barnen hemma." 😃


Å jag sa "ska Båda vara hemma!? Då blir det ju massor att hålla reda på när Nellan ska i säng, inhalera och göra alla kvällsbetyr - samtidigt som lillebror smiter å reser sig mot saker, stoppar grejer i munnen osv" 🙈🙊 (null)



Å älskling kollade bara lugnt på mig och sa "Jag har väl också två barn?" 😃


Då fick jag mig en tankeställare!! 😳🙈🙊😃


Våran familjesituation ser inte riktigt ut som andras... Vi har en dotter som alltid behöver hjälp med allt, är på ungefär en treårings nivå & är helt beroende av vårt hjälp för att klara sig.😃 


Så har vi lillebror, som är som ett plåster emellanåt och inte vill vara utan oss... Han kryper snabbt, reser sig nu mot saker, ramlar, stoppar saker i munnen, river å petar på allt... å jag som mamma är ju ensam med dom på morgonen och ser inte de tuffare stunderna som omöjliga... 🙊


MEN jag glömmer nog att det inte behöver vara mer avancerat för pappan heller... Jag vill gärna förbereda eller ta med en, för att underlätta för honom - av snällhet, men tänker nog inte på att det istället kanske kan bli att kännas som att jag tar över och att pappan inte ens får försöka... Ärligt talat känner jag aldrig att jag gör något bättre än honom... Möjligtvis att laga mat då! Haha!  Nä skämt å sido... 😃😃


Mina barn (bonus-, som icke bonus) har en helt fantastisk pappa! 😘❤️


Han ser inga hinder med Nellan, han skäms inte över något som avviker (finns tyvärr väldigt många som gör det när någon låter för högt eller har ett avvikande beteende, jämför med normen) och han leker å gosar hemsktgärna med båda barnen. 😍❤️

(null)


Det enda vi faktiskt kan diskutera å bråka om är Vab.. 🤪🙈 För att min älskling är väldigt plikttrogen och aldrig är hemma från jobbet... 😁🤪 

Men vi vet att vi behöver jobba på just den detaljen när jag börjar jobba, Lilleman går på dagis osv. 😃

För då kan inte jag vabba jämt med båda barnen 😃 Alla par, och föräldrar, har ju något de behöver förbättra och hjälpas åt med. Detta är vårat: 

Jag ska släppa lite mer på saker å inte tänka att jag behöver underlätta och han kan hjälpa till mer med vab. 

Borde bara enkelt 😃


Så det tar jag med mig i tanken nu framöver 😃


Å så måste jag passa på att hylla våra Fredde & Fie, som är våra barns favorit-vuxna & våra bästa vänner. ❤️

De hjälper å finns där jämt för våra barn och för oss... Å många gånger har jag sagt "vad fan hade vi gjort utan dom!?" 

När ingen annan funnits och ingen lösning funnits på "problem". 


Å barnen blir överlyckliga när vi ses! ❤️


Nu ligger de i karantän å har Covid-19 å hela vår familj saknar dom så det GÖR ONT! 🤯😫


Vi har en slags ofrivillig paus från varandra å vi gillar den inte!! För vi umgås ju jämt å ses jämt i veckorna å nu har vi knappt sett röken av varandra på flera flera veckor... 


Förbannade jävla skit Corona!!🤯

Jag längtar tills den är över i världen! 😫


Nu ska jag gå ned å göra frukost å sen 11,30 ska jag till frissan och bli bortskämd med att bli fin i håret och dricka kaffe till bra musik (som de alltid spelar hos min frissa) 

(null)


Ha en fin lördag folks!!! 💕

1 kommentarer

Sofie

25 Apr 2020 14:41

Finaste ni! Som vi saknar er❤️

Kommentera

Publiceras ej