Måndag, regn och ska nog dricka hinkvis med kaffe idag.

Vab med prinsessan som har lunginflammation nu igen och vi har sovit som krattor i 2 nätter av 3, hittills... Inte pågrund av hosta, nä, pågrund av att lillan inte riktigt kan slappna av... Hon sover ett par timmar, vaknar sen å tror att hon ska kliva upp trots att klockan är typ 1 på natten... Sen är hon vaken i ett par timmar... Bli omstoppad i tysthet gånger fler, sen somnar hon om tillslut... Behöver jag säga att vi vuxna håller på att döna av vissa dagar när det varit så här i många nätter å vi samtidigt försöker jobba heltid? Det är så klart inte hennes fel!! Men nu är det på tapeten att vi ska träffa sköterskan och doktorn på habiliteringen för att diskutera- och få en låg dos sömnmedicin, för att vända det här för henne. Det är kroppseget sömnhormon man ger barn som har det så här, alltså inget skadligt eller beroendeframkallande. Viktigt enligt mig!!
Så ger man detta bara en period för att vända rätt dygnen för barnen och sen ska det fungera ändå igen sen. 🙂

Att det blivit så här är ett bevis på att det blivit för rörigt för henne på dagis, där alldeles för många olika människor varit runt henne och tagit hand om henne..!

Just det här var det jag var så skogstokig över när vi var på dagismöte förra veckan. 😡

Att man inte förstår hur viktigt det är för ett barn med Cri du chat med rutiner!! Att jag kanske får 2 intryck i ett rum men lillan som har sin utvecklingsstörning går på lite mer högvarv hela tiden och får kanske 6 intryck i samma rum. Det blir för mycket för hjärnan om det blir för stökigt och rutiner påpekas hela tiden om man läser om utvecklingsstörning, Cri du chat och framförallt av habiliteringen.

Vi som lever med vår lilla prinsessa märker också tydligt när hon haft en dag på dagis där det varit mycket som hänt, många intryck osv. Då blir hon direkt helt färdig på kvällen men får trots det jättesvårt att komma ned i varv och få ro att sova. 😕❤️

I över ett halvår har lillan ätit jättebra genom munnen!! Vi har knappt behövt sondmata henne alls... Men nu sen i början av sommaren, när allt började balla ur på dagis, har vi fått sondmata henne allt mer även här hemma hos oss, där hon ätit för egen maskin i så många månader. Ett tag kom vi knappt ihåg när vi sondmatade henne sist & nu kommer vi knappt ihåg sist hon åt vanligt en hel dag. Älskade unge! ❤️

Jag må "bara" vara hennes bonusmamma å inte hennes biologiska men vet ni? Jag älskar denna unge så högt och så sanslöst mycket att det inte är- eller någonsin kommer bli en skillnad!! ❤️

JAG var den som satt å skällde ut dagischefen och var så arg så jag grät här om veckan, Jag är den som åker iväg till doktorn med henne när något är på tok, det är mig hennes mamma ringer när något är på tok med Lillan, det är Jag som skriver mail eller ringer olika instanser som behövs kontaktas angående Lillan. Å jag känner lillan fruktansvärt bra. ❤️ Jag & hennes pappa är ett ruskigt bra team omkring henne & jag ser fram emot att fortsätta vara ett fantastiskt team i vår föräldraroll till alla våra ungar i framtiden!! Lillan inräknad så klart ❤️

Jag har en fantastisk dialog med specialpedagogerna och habiliteringen & jag blir glad när habiliteringen & dagis säger "Du är då inte "bara" pappas fru! Du är verkligen bonusmamma! För vi har aldrig sett någon bry sig så mycket om sitt bonusbarn, så som du gör!"

Det betyder mycket att de ser vad jag gör & att de förstår att jag gör allt i hela världen för "min" unge!! ❤️
Jag går igenom eld för henne och hennes pappa! Så är det bara!!

Nu ska jag sippa klart på dagens första glas med kaffe.

Under denna dag ska jag småpyssla lite här hemma varvat med att mysa med prinsessan. Vi ska börja byta gardiner och hösta in oss här hemma 😃 är sugen på att byta lite inredning här hemma också!! Har liksom tröttnat på våra småprylar och vill börja få in lite nytt 😃

Är inte så tokigt att VABa å bara få massa egentid och mys med Lillan, faktiskt!! ❤️
Hatar att hon är sjuk men älskar när vi får umgås å inte bara ses tidigt på morgonen å typ 2 timmar på em innan läggdags, som det är när hon är frisk och vi jobbar & hon är på dagis. 🙂❤️

Hittade en bild som jag verkligen tycker passar in på mig!! 😃

Kommentera

Publiceras ej