Hej gott folk!!

Ledig dag idag och den spenderades mest med mina favorit-pensionärer; mormor & morfar 😃

Tog en tur till Falun för att skjutsa morfar till doktorn där... en liten laserbehandling för att få bort lite hudcancer på farbrorn var själva syftet. 🙂

Dom där 80+arna har alltid varit några av de största tryggheter jag alltid haft!! Har så himla kul tillsammans med dom, man kan prata om allt, inget är konstigt och framförallt har dom humor så man får skratta 😃 å som dom uppskattar när man tar med dom ut på saker!! Tror deras höjdpunkt idag var när vi fikade på lasarettet... 💕

När jag tippat av dom kollade jag en liten sväng på stan innan jag skulle hemåt... såg en heeeeelt fantastiskt fin klänning, som skulle passa Min lilla kropp Som en smäck!!! 😃 En röd paljettklänning med drapering fram mot magen för att få den rätta looken. Vilken fantastiskt fin liten skapelse!!! 😃🙏 var tvungen att ta en "skärmavbild" på en liknande från Nelly...

Men men... när skulle jag kunna använda den liksom!? När jag dammsuger här hemma eller?? 🤔
Är ju aldrig ut på något man kan vara SÅ uppklädd på 😃😂

Skulle så gärna vilja gå på nån sån där julgala eller ett riktigt jäkla julbord!! Det har jag aldrig varit på!! Det vore nog nåt minsann 😃

Jaja... julförberedelserna är igång här hemma iallafall... 😃 råkar ju vara så att jag verkligen gillar julen!!! 😃

julklapparna åt Lillans kusiner är helt klara, julkorten är beställda och landade hemma, julstjärnorna lyser vackert i våra fönster, julklapps-idén åt min bonussyster är kläckt, snart är det klart åt Lillan också... 😃

I helgen ska jag på med lite fina juledukar och peta upp nån mer tomte 😃

Nu ska jag komma på lite roliga "lekar" till vår uppesittarkväll bara.. nåt som även passar mina favorit-pensionärer som ska vara med... 😃

Jag ser fram emot julkalender-start, december, julkänslor som byggs upp, att försöka muta min man att jag ska få peta upp julgranen tidigare än kvällen innan julafton osv.. 😃🙏

Förra året hade jag en idyllisk liten idé om att vi i familjen skulle klä den tillsammans... det gick inte riktigt som jag föreställt mig... 😂

Jag dönade igång bra julmusik, kastade upp vår plastgran, satt i juleljusen, hällde upp varsitt glas med julmust å vrålade julsånger i takt med musiken... hade föreställt mig hur mysigt vi skulle ha... eller hur!! 😂


Älskling blev otålig över hur lång tid allt tog, tyckte att han hade gjort sitt när han satt i en kula i granen...

Lillan såg sig själv i en kula och blev rädd å började grina...

Hunden kutade framför fötterna så jag höll på att slå ihjäl mig på honom å jag trätade på honom... 🙈

sen slutade det med att mina älsklingar satt i soffan å tittade på mig som tjurandes gjorde klart allt, å konstaterade att jag aldrig ska ha den där idylliska lilla familje-mys-julgransklädningen igen 😂😂😂


I efterhand är det ju faktiskt jävligt festligt!! 😂

Nä nu ska jag försöka hitta på nån anledning till att bära paljett-klänning!! Nu när det för första gången någonsin känns som att jag har kropp för det 😃

Kommentera

Publiceras ej