Hej Torsdag!! 😃

Sista dagen på min ledighet idag och jag har blandade känslor. 🤔

Har älskat att jag kunnat sova länge på morgonen å umgåtts massor med älsklingarna här hemma... 😃❤️
& jag gillar inte att jag börjar med en fredag KVÄLL!! 😕😳😝

Men i övrigt blir det bra med rutiner igen 😃 å väldigt kul att träffa efterlängtade vänner, som jag har turen att jobba med 😃👌

 Det som kan bli min största utmaning är att fördela min energi rätt!! 
Här hemma gör jag inte av med lika mycket energi och behöver inte äta om jag inte verkligen känner mig hungrig - i form av hängighet å lågt blodsocker... 

På jobbet gör jag snabbt av med min energi och blir snabbt knepig i kroppen... Upplever mig som väldigt svag och spaghettiaktig i kroppen...😕
 Då måste jag peta i mig något för att orka... 
Mitt mål nu är att lära känna kroppen bättre.😃

 Att förstå signalerna på en gång, innan sockret hinner sjunka i botten och att hålla en jämn nivå. 🙂

 Har dessutom ett stort mål hela 2018 - att INTE lägga energi på negativa människor eller fel sorts saker... Är trött på energitjuvar å trött på att jag verkligen suger åt mig allt sånt likt en svamp... 🤔


(null)




Apropå mål... 😃

Ett av mina nyårslöften är ju att tänka på hur jag beter mig... Att världen inte rasar ihop om saker inte gått som jag tänkt mig... 😕
DET ska jag jobba på! Intensivt å mycket!!! 😃💪

 För tänk vad mycket energi jag lägger på att bli irriterad när nåt inte går som jag planerat... 😕😕 Hur mycket energi jag slösar på att vara orolig, stressad å på högvarv... 😳😕🤔

Så jag tänker vinna över mig själv!!! 😃 Jag ska stanna upp, tänka till, välja vart jag lägger energin å göra allt för att bli en lugnare å behändigare Johanna 😃🙏 Då lär jag ju bli gladare också 😃

Jag var inte så här för nåt år sen... 😕 Då var jag glad, lugn, hade ett tålamod av stål och visste vad jag la energi på... kände mig inte ständigt liksom uppskruvad eller orolig... MEN då hade inte allt hänt som HAR hänt de senaste åren... 😕 Då visste jag inte det jag vet idag och var enda hormon i hela kroppen var inte i kaos efter väldigt många ivfer... 😕 MEN nu ska jag ta tillbaka kontrollen över mig själv 😃

Ni som känner mig vet att jag är en rätt otålig själ... Har alltid varit det!! 😋 Jag har svårt att varva ned alla gånger å om jag får en idé om något så vill jag helst ha det gjort i samma sekund... 😋

Därför bokade jag om min frisörtid å la besöket mycket tidigare! 😂😋 
På tisdag är Min lediga dag, nästa vecka och då kommer jag spendera väldigt många timmar hos frissan 😃👌 Spännande!!! 😃🎀

I övrigt är jag glad över att vi är på banan med nyttigare mat, perfekta portioner, noll skräp här hemma å att kroppen känner sig bra liksom 😃💪 Magen är inte alls så där svullen som den brukar vara och jag ska slinga förbi affären idag och köpa bra mellis att ha med på jobbet 😃

Dagen i övrigt innebär lite nedtagning av tomtar här hemma, tvätt av hår och sen en långfika med Min Lina på BK. 
Kaffelatte och massa prat känns guld 😃👌🎀

Nu ska jag snart kuska ut till brevlådan å hoppas på att en väntad kallelse till doktorn ligger där 😃 Sen ska jag göra hela min långa tvätta håret procedur... MEN fasen vad fint å välmående mitt hår blivit, sen jag började köpa ordentliga produkter och tar hand om det ordentligt 😃👌

Ha en fin torsdag gott folk! 😃⭐️

Kommentera

Publiceras ej