Hej kompisar! 😃🌸



Dagarna tuffar på & imorgon är det fredag och min näst sista arbetsdag... Jobbar fredag & lördag 6,45-14,45 SEN är det semester på riktigt 😃🙏


Har varit ledig sen förra fredagen & det har varit behövligt!! 😃😃

Jag har sovit mycket, varvat ned och känner mig varken stressad eller ständigt småtjurig med dåligt tålamod längre 😃👏

Jag skulle vilja påstå att "Johanna" är tillbaka 😃 behövde en omladdning på nå vis😃


Igår var vi ute & åt tillsammans med en hög grannar 😃 På ett litet lokalt typ café  - med rättigheter, så de flesta sippade på en kall öl till maten😃 Lite idylliskt när vi alla umgås så där tycker jag!! 

Vi bor ju trots allt i en liten by, där man har lite koll på alla på nå vis & det är både roligt och spännande att lära känna alla 😃  

(null)



Det som värmer så enormt i mitt hjärta är att alla är så noga med att lära känna Lillan också!! 😃💕  

Hon blir sedd och de pratar mycket med henne å 😃 Lillis har verkligen fastnat för en av våra grannar från Stockholm! Hon sträcker sig fram, hälsar på sitt vis och blir så glad när han kikar förbi här hemma 😃 Är övertygad att det är för att han pratar med henne som vem som helst, han gör ingen skillnad så, utan försöker att möta henne på hennes nivå men som vilket barn som helst 😃 Det uppskattar vi verkligen!! 😃🌸



Idag var jag till Falun för att träffa Endokrinologen... å vet ni vad? Jag har INTE några avvikande hormonprover längre!!! 😃👏 Inge mer av den där jävla medicinen som gjorde mig illamående, gjorde så jag svimmade, blev åksjuk å sjösjuk, fick stanna hemma från jobbet ibland å sjukligt trött!!😃👏 Ska fira det samt min semester på lördag!! 👏🙏


Tänker skåla i bubbel tillsammans med maken och bara njuta av porlande champagne & jordgubbar 😃🙏🥂❤️

Visst lät det väl lite vackert? 😃😃😍


Här om dagen var vi och kikade på en ny båt... 😇🙊🙊Bättre planlösning, större yta, två typ fåtöljer, kapell och en mycket större och snabbare motor 😃🙊 Vi ska provköra den i helgen å känns det bra då så slår vi till 😃👏


Vi resonerade så att det faktiskt blivit något vi har som intresse tillsammans, hela familjen här hemma. 😃 Lillan älskar när vi åker båt, vi åker ofta å mycket, lägger till här å där för att äta måltider, fika å bada & vi trivs verkligen med det..!😃 

För en stressad själ som mig är det en exemplarisk avkoppling och ger mig ett lugn 😃 Så därför köper vi oss faktiskt en ny båt OM den är så bra som vi tror😃


Vi har dock bestämt oss för att lägga om vårt leverne lite i övrigt, så idag har vi kikat lite på vad vi faktiskt bara betalar men inte utnyttjar (typ alla jäkla kanaler på tvn - vi som aldrig kollar på annat än grundkanalerna iallafall). 


Fick bara här ned kostnaden från typ 900 - 150 kronor istället.😃👏  

På bara detta sparar vi nästan 9000 kronor om året!!!! 😳

Det är verkligen helt galet!! 😳😱


Jag tror att det är nyttigt att sätta sig ned så där å se över vad man bara låter tuffa på, men inte nyttjar.😃

 Många bäckar små & man minskar månadskostnaderna och ökar sparandet markant!! 😃  


Fick mersmak och vill nästan dra in på typ allt, för att spara ännu mer!!😂  

 

Att se sparkontot växa ÄR kul och ger både ett snabbt och ett långsiktigt välbefinnande!! 😃🙏


Jag har nu även "gjort slut" med min älskade Celcius!! 

Drack 2 burkar om dagen & jag kan bara tänka mig hur mycket pengar jag lagt på bara sånt!! 😳  


Är lite inne på att gå igenom saker här hemma för att kanske stå på loppis nån helg också 😃  

Att få en liten slant, istället för att kasta felfria saker man tröttnat på är ju också en kul grej 😃


Tänker bli proffs på sparande och sätter upp små delmål nu för att sen kunna checka av ännu större sparmål 😃 Man måste börja någonstans!! 

Det gäller bara att tänka om och att börja ta tag i saker & se över typ vad man faktiskt betalar på... Sånt som man tänker "äh det är ju Bara 100:- extra där" är ändå 1200 kronor på ett år! 😃 


När älskling sådde det här fröet, vad man sparar på ett år så blir iallafall jag ännu mer peppad och ser då de stora summorna framför mig! 😃


Nu ska jag å älskling knata över till en av våra grannar på kvällsfika 😃 Han hade bakat bullar tidigare idag (karln jobbar som kock hemma i Stockholm och snor ihop sånt där på ett kick) och frågade om vi ville komma över. 

Till å med JAG tänker unna mig en bulle! För att det blir själen lycklig av!! 😃

Blodsockret å resten av kroppen kommer balla ur men jag tar det idag... Jag ska njuta av varje jävla tugga på bullen! 🙏


Tjipp å Hej! 😃🌸


(null)


Kommentera

Publiceras ej