Hej Måndag!🌸 


Nu blir det ett långt inlägg 😃


Det är nog sjutton när jag ser mina inlägg här som jag inser att veckorna pinnar på ändå 😃🤪


Imorgon kliver vi in i vecka 36 å om 5 veckor har vi en garanti på att träffa vår lilla pojke!! 😍

(null)


För om han inte velat trilla ut av sig självt då så innebär det att vi blivit igångsatta och de hjälper honom ut 😍 Helt galet å så himla spännande!!! 

Längtar verkligen tills det verkligen händer!!! 😃


Nu hoppas jag iallafall på att han kommer lite tidigare å vi slipper gå över tiden 🥴 


27 juni har jag gissat på ett bra tag! Har ni läsare några gissningar när han kommer?? 😃


Happ... Älskling var långledig från torsdag - söndag å det kändes så mysigt att få ha honom hemma 😍


ONSDAG kväll innebar grillat och umgänge med bästa vänner. 😃😃 

Vi åkte båt å grabbarna ville dricka nån öl på Hamnkrogen, så jag hakade på dit 🙂 Jag å älskling åkte dock hem kring 23,30 och tvärstupade i säng 😃


I TORSDAGS hade vi "hänga-i-soffan-iförd-pyjamas-hela-dagen" å det vad fanimej behövligt 😃 Massa mys, åt lite gott å tittade på film! Helt perfekt!!😃👏


FREDAGEN innebar lite pyssel hemma, hämtade en hängig Lillan tidigare från dagis, fikade med grannarna och årets första rabarberpaj - på våra rabarber blev gjord och inmundigad 😃

(null)



Kvällen spenderade vi med grannarna och då vår ena granne är chefskock har han många idéer om god mat! 😃 Han hade köpt en pizzaugn som man själv eldar upp och sen kan stå ute och göra hemmagjord pizza... Så det testades å herregud vad gott det var!!!😃 (null)

Bästa grannarna!! Så härligt att ha grannar vi hänger med, har så roligt med å man bara kan vara sig själv med 😃

(null)


(null)


Vi avrundade kvällen med grannarna rätt så tidigt sedan satt vi och spelade kort, bara Vi två 😍 vid köksbordet, nån timme 😃 Mysigt!! 😃❤️ 

Åh vad jag älskar att umgås med Min Man!! 😃 Att bara få sitta så där å spela kort, prata om livet, vad vi varit med om ihop, vart vi är idag och framtiden... Underbart ❤️


LÖRDAGEN började vi runt 9 på morgonen 😃🙏 Jag som aldrig sover länge eller har sovmornar har börjat inse att det är nog kroppen som laddar inför förlossning och dylikt. Jag är ju även vaken en del på nätterna då jag håller på att kissa ihjäl mig flera gånger å varje gång vaknar Mini i magen och börjar skutta runt där inne 😍

Skönt att ändå sova ut på helgen och lyssna på kroppen 😃🙏


Iallafall... Lillan åt sin frukost men såg jäkligt hängig ut 😕 Tempen visade 39 graders feber och hon hade mest en sovdag. Vi la fokus på vila, återhämtning, febernedsättande å vätskeersättning och det stannade vid endagarsfeber 😃🙏 Tack för det!! 😃


På eftermiddagen fick jag ett sms av Lina, där hon frågade om vi skulle slå till på en mysfika och älskling tyckte att jag skulle åka på det. 🙂 Dock hade dom två planerat att överraska mig genom att Lina hade planerat en Babyshower! 😃 

Var meningen att älskling å lillan skulle varit med, men då hon blev dålig så löste dom det så här istället 😃


Iallafall så var tanken att jag skulle hämta upp Lina och hennes Lilla Lias, så jag parkerade på gården och gick och knackade på... 

Lina öppnade och så hör jag att det ropas "Supriiiiise!!!!"  😃

Linas familj - som faktiskt är min "extra-familj" som jag haft sen jag var 11 år stod där!! 😃 De hade pyntat Fint,

(null)

(null)

 

(null)

köpt sååå fina presenter och gjort fika!! 😃 Massa goda frukter och nån rolig lek gjorde vi med! 😃 

(null)


(null)

Såååå himla uppskattat & jag blev lika glad, rörd å tacksam som när vår familj (svägerskor och svärföräldrar) gjorde detta för några veckor sedan..! 😃💕 Är så lyckligt lottad för alla fantastiska människor runt om oss, som finns där, bryr sig och liksom vill fira vår lilla kille - som mot alla odds tillslut flyttade in i min mage😍  Tusen tusen tack allihopa 💕 (null)


Vi tog även en bild på oss och magarna 😍 Så kul att ha en bild med våra små-pojkar på insidan, för att kunna visa dom när de växer upp 😃 Dom kommer liksom ha varandra redan från start 😃👏 Såå fint! 😃💙

(null)


Åkte från Lina kring 19 snåret, köpte med mat på vägen hem och jag å älskling hyrde film och kurade i soffan 😃👌 Perfekt lördagkväll😃👏❤️ 



SÖNDAGEN  startades 9,45!!! 

Har inte sovit så länge sen jag var tonåring tror jag 😁😂


Vi var sen ute i trädgården,  i det härliga vädret, en stund innan det var dags att göra sig iordning... 

(null)


Det vankades nämligen kalas hos min ena fina svägerska, för Lillans Kusin Ludde 😃 3 Barre fyllde den lilla godingen och jag tyckte fanimej att det var NYSS min svägerska var gravid och väntade honom!! Vad hände med tiden!? 😳 

(null)


Vi fikade riktigt gott, såg Lilleman öppna paket och umgicks ett tag... Åkte sen hemåt och packade ihop en picknickkorg med lite potatissallad, rostbiff, skinka, melon och kaffe och begav oss sedan ut på sjön, bara vi 3 i familjen 😃❤️


Lillan var trött och somnade på ett täcke i båten 😃

(null)


å Vi bara puttrade fram och njöt av det härliga vädret 😃 La till i en vik i Gladtjärn och fällde sedan upp fikabordet för att duka fram allt 😃 Då vi inte hunnit med någon lunch så smakade det lite extra bra i våra kurrande magar! 😃 Lillan vaknade efter en stund och avnjöt sin mat, som vi gjort iordning i en matdosa åt henne 😃 Puttrade sen hemåt igen och gjorde kväller här hemma. 


Är så nöjd med långledigheten tillsammans och längtar redan tills onsdag eftermiddag, när älskling slutat jobbet och man bara vet att han är ledig igen 😍 Älskar som sagt att umgås med denna fantastiska människa!! 😍❤️



Alltså kan man bara få skryta upp Min Man i hela den här graviditets-resan också!? 😃 Jag tänker iallafall göra det!! 😍 För den här Mannen är tammefan helt grym på att stötta, stå lugnt å stadigt när jag är orolig- och han finns verkligen där! ❤️ 


Han drar emellanåt ett hästlass med både hunpromenader, tunga lyft, trädgårdsfix osv. 🙂 trots att jag försöker få hjälpa till så säger han bara "nej, jag gör det jag! Du ska lyssna och ta det lugnt så det inte blir något tok med dig å bebis!" 

Omtänksamheten är total😍❤️

Å varje gång, under alla dessa år, då jag gråtit krokodiltårar, haft VM i sprutor och hormoner & tvivlat på att vi någonsin skulle få en bebis har han lugnt och tryggt bara stått där med sin varma & trygga famn och sagt "Det löser sig! Det kommer gå tillslut".  😭 å han har sagt nu efteråt att han faktiskt trodde så också... Att det inte bara var något han sa för att lugna mig 🙏 

Du är det bästa som har hänt mig & Jag älskar verkligen ihjäl mig i dig, Min fina Man!😘 

Jag vet att vår Lilla Kille kommer få världens absolut bästa pappa, som alltid alltid finns där❤️ 

Nu är det bara 4 veckor kvar. Sen är vi i mål & vårt minsta hjärta är på utsidan 🙏 Tack livet för att du gav mig Adde & Cornelia och tack för att jag får chansen att bli Mamma - på riktigt, trots att min kropp inte funkar som den ska efter år av cellgifter en gång i tiden. 🙏 å framförallt - Tack Älskling, för att Du är just Du! Dig släpper jag aldrig❤️

(null)


Kommentera

Publiceras ej