Godmorgon Torsdag! 😃


Ligger på soffan en liten skvätt då jag blev så yr när jag grejade här efter dusch å sånt. 🙂

Blir lite så när jag pysslar mycket, står rakt upp och ned länge osv. 


Lilleman sprattlar på i magen och om bara 3 dagar är vi fasen nere på 40-tal på antal dagar kvar tills vi gått full tid 😍 Skulle dock fortfarande vilja vräka honom till midsommar😂 Inatt har han knappt låtit sin Mamma sova alls, då jag haft lätt andnöd halva natten 😱😳 Så jävla otäckt när han lägger sig så att lungorna pressas ihop och man nästan får panik för att man på riktigt    i n t e  får luft! 😳


Halvsatt till slut och försökte buffa på honom så han skulle snurra ned benen lite... 😂


Igår fick jag veta min nya lön på jobbet & för första gången på länge känns det som att jag får lite credits för allt extra jag faktiskt gör där... En bra förhöjning, som gjorde mig glad & det känns bra att få ändra inkomstuppgifter på försäkringskassan nu inför mammaledighet i över ett år 😃👏



Igår var vi till Falun och gjorde ett Tillväxtultraljud 😍


Barnmorskan frågade om vi visste vilket kön det var på bebisen och jag svarade att de påstod på RUL att det är en pojke... Hon frågade om vi skulle "kvalitetssäkra" då nu när man verkligen ser alla organ ordentligt på ultraljudet... 😃 Hon zoomade lite å där var minsann en liten pung och det fanns inga tveksamheter alls på att det är en liten kille 😁 Lilla Älskling❤️


Han uppskattades väga 2000g nu & OM vi går fulltid uppskattas han väga 3500g. Följer kurvan perfekt och är en "normal-stor" bebis! 😃 

Känns tryggt då de sagt så många gånger att många bebisar till gastric by pass-opererade mammor blir lite underviktiga. Men vår lilla kille är alltså helt perfekt! 😍❤️

Han är Frisk och hjärtat är helt 😍 Så jävla tryggt att höra allt sånt där om och om igen, då hans storasyster är hjärtebarn & trots att det tillhör hennes syndrom så blir man lite nojig att det ska vara något som även lillebror får, trots att det inte är på deras pappas sida liksom. 😃


Lilleman låg iallafall med huvudet nedåt, sparkar mycket upp mot mina lungor (jo jag känner det😂) & låg och vippade med ena fossingen när vi tittade på honom 😍

Nästa vecka, när jag ska på vanligt barnmorskebesök, ska hon känna om han är fixerad så eller ej 😃 


Nu behöver vi inte till Falun för några fler koller... 😃👏Nu är nästa besök när han väl ska ut! Helt galet att det faktiskt potentiellt kan bli vilken vecka som helst 😃 Jag känner en skräckblandad förtjusning! 😳😱😃


(null)

(Harry är arbetsnamnet, inte det namnet vi funderar på åt honom😃) 


Jag är iallafall inte rädd för förlossningen så, för jag har ju inte en jävla aning om hur något känns eller hur det kommer fungera... 😃


Jag är mest nojig över vart vattnet kommer gå (helst inte i sängen eller ute bland folk) & rädd för att det ska gå sönder väldigt mycket vid förlossningen... 😕 & så hoppas jag på att Lillan är hos sin mamma då, så man kan slappna av helt och inte känna stress över där hon är då när vi är på förlossningen & BB och liksom känner att man måste skicka hem Älskling för att hämta henne hos våra bästa vänner som lovat att ta henne om hennes mamma skulle vara på vift. 😕


Allt jag nojar över är egentligen praktiska saker helt enkelt... 🤔 Är väl för att man inte har någon kontroll & inte vet något 🙈 Det gillar jag inte nej 🙈


Annars är jag som sagt inte rädd för själva förlossningssmärtan eller hur lång tid det kommer ta. 😃 inte ÄN iallafall 😅 Tänker försöka behålla den känslan och intala mig att det faktiskt inte är någon idé att jaga upp sig över det - då jag fortfarande inte kommer ha någon aning om det förrän det är dags 😃

(null)



Men alltså hur kan man känna sådana stora känslor för någon man aldrig träffat än?! Jag älskar älskar älskar denna Lilla Mini-Människa av hela mitt hjärta och själ redan! 😍😘VÅRAN Son!❤️ Jag ser så mycket fram emot att få se hur han ser ut, vem han liknar, känna honom mot mig på utsidan, snosa på honom, se honom gosa med sin pappa och berätta om och om igen hur efterlängtad och älskad han är ❤️

(null)



Jahapp...

Igår var Lillan på syncentralen med sin mamma också... Då hon inte pratar på samma sätt som oss vet man ju inte riktigt hur hon ser saker, då hon inte kan berätta det för oss. 🙂 Men genom undersökningar, tester och mätningar kan experter tydligen ta reda på sådant. Häftigt hur långt man kommit egentligen 😃


Iallafall så har vi ÅTERIGEN fått lära oss att bara för att man sätter ord på saker, så är det inte så "allvarligt" som det låter. 😃


Lillan anses vara "synskadad på grund av medfödd hjärnskada", sa dom igår... Så nu är hon registrerad i ett register för barn med synskada i Sverige. 

Visst låter det robust och hårt på något sätt? 🤔 MEN träffar man henne tänker man varken "grav utvecklingsstörning" eller "synskadad" som hon har som diagnoser, tillföljd av sitt syndrom. 🙂 Det låter alltså hårdare än det är, just för att man sätter ord på saker. 

Tänk vad fyrkantiga vi människor, utan speciella behov, är egentligen! 

Vi borde lära så mycket mer av varandra 😃

(null)



Så här är det: 

Lillan ser saker, dock kopplar inte synnerven ihop ordentligt med hjärnan VAD det är hon ser. Hjärnan tolkar inte bilder på samma sak som våra hjärnor, pågrund av att en del av en kromosom inte finns hos henne. Det är ju i hjärnan syncentrat sitter och det är där alla våra intryck kopplas om till bilder som vi förstår och tolkar... 🙂 Men tackvare att det fattas en liten del av en kromosom så kan inte hjärnan fungera på samma sätt som våran. 🙂 


Nu diskuterar dom att det kanske inte alls är en bra idé att försöka lära henne kommunicera genom att peka på bilder, då hon inte förstår vad det är hon pekar på. Så nu tänker de på andra kommunikationsvägar ändå 😃

Skönt att de kan kolla allt sånt här, så vi, Hab, och skolan, inte ska trilskas med henne om hon inte har de förutsättningarna att förstå. Det blir ju bara taskigt mot henne istället... 😕


Alla dessa utredningar, konstateranden & ord gör ändå så att Lillan mer och mer kommer ha rätt till den hjälp hon behöver... 

Det gör att Vi (habiliteringen, sjukvården i övrigt och skolan) förstår henne mer och allt kommer i slutändan gynna henne för att HON ska få utvecklas som individ 😃 

Det är grymtbra 😃


Imorgon kommer hon äntligen hem hit igen och det ser vi fram emot 😍 Älskade älskade unge, vad jag älskar dig som om du vore min egen! ❤️ 

Kommer aldrig göra en skillnad på våra två ungar!😃 Skillnaden är att jag inte fött en av dom - MEN känslorna, reglerna, uppfostran, tryggheten och kärleken är den samma för dom båda❤️

(null)



Det blir nog en något rörig helg här hemma... 🙈 Mer om det kan ni läsa här imorgon 😃


🌸Ha en fin Torsdag gott folk 😃☀️


Kommentera

Publiceras ej